Lanzarote en Tenerife combineren - enkele vraagjes

Hallo allemaal!

Wij zouden volgend jaar (winterperiode) graag naar de Canarische eilanden reizen en hadden liefst Lanzarote en Tenerife gecombineerd.

Vliegen tussen beide eilanden lijkt ons wat de duur (we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen) en de ferry spreekt ons wel aan. Maar ik zie het bos niet meer door de bomen…

Mijn reisgids spreekt over 3 ferry-diensten: Fred Olsen, Trasmediterranea en Naviera Armas.

Naviera Armas lijkt me de mooiste ferry’s te hebben (zwembad aan boord en zo), maar ik hoor dat ze heel wat trager zijn dan bijvoorbeeld Fred Olsen. Fred Olsen vaart niet tussen Lanzarote en Tenerife, dus die valt al weg. Als ik de uren vergelijk tussen Trasmed en Naviera Armas lijkt Nav. Armas sneller? Wie heeft ervaring hiermee en kan me wat meer vertellen hoe het er aan toe gaat aan boord?

Dan zitten we ook nog met het ‘probleem’ van de huurwagen. We zullen dus landen op Lanzarote, daar op de luchthaven een auto huren, maar kunnen we die dan binnenbrengen aan de veerboothaven in Lanzarote? En kunnen we in Tenerife een auto huren aan de haven en die auto dan binnenbrengen op de luchthaven bij vertrek? En kan ik dit alles vooraf boeken (want huurwagen ter plaatse boeken is toch altijd een stuk duurder)?

Bedankt voor alle tips alvast!

:cheer: Hoi, met de boot ben je in een ongeveer een half uur…van fuerteventura naar lanzarote en omgekeerd…

Van Tenerife naar Lanzarote…geen idee…

V.w.b. een auto huren…daar kan ik je niet over adviseren…maar effe Dr. google raadplegen.

Op de eilanden spreken ze allemaal Engels en zijn echt op de toeristen ingesteld…

Het eiland Lanzarote is zeker moeite waard om een rondrit te maken…aan de ene kant van het eiland het normale leven en de andere kant van het eiland Vulkanisch gedeelte…

Ook het eiland LA PALMA…het natuureiland…is de moeite waard…als jullie toch de tijd hebben…

Heel veel suc6:zon02:

van de boten weet ik helaas niets af!
maar een wagen huren aan de luchthaven en binnenbrengen in de ferryhaven van Lanzarote is geen enkel probleem
zoek even op google naar
cabrera medina
plus cars

en kom eens langs in Las Breñas, in het zuiden van Lanzarote, waar wij wonen,
wij verhuren hier ook een appartement, als het je moest interesseren!

www.vacation-lanzarote.com

groetjes,

Martine

Kayatje, je geeft aan dat vliegen je te duur lijkt. Misschien is dat idd wel zo, maar voor de volledigheid:
Heb je de site van Binter al bekeken? Dat is de island hopper.

Ja, ik had gekeken op Binter voor richtprijzen.

We overwegen nu om deze zomer een week tenerife te combineren met onze jaarlijkse strandvakantie op het vasteland (streek van Valencia) en dan deze winter Lanzarote te doen.

Bedankt alleszins voor de tips! Ik bekijk je appartement zeker ook eens Martine!