Het weer op de canarische eilanden in april?

Midden april ga ik samen met mijn vader een week op vakantie.
Het moet vooral een strandvakantie worden met hier en daar een leuke excursie.
Is in april het weer op de canarische eilanden al goed genoeg voor een echte strandvakantie?
Welke eilanden zijn het meest aan te raden?

Alvast bedankt.

In Tenerife (zeker het zuiden) is het gans het jaar mooi weer.
Vandaag 19 januari is het 20º in de schaduw en 24/25º in de zon.

In april is het warmer en meer zonuren per dag, kijk op deze pagina voor de temperaturen elke maand van het jaar:
http://www.tenerife-vakantie.be/klimaat-tenerife.html

Let wel, dat zijn temperaturen in de schaduw, in de zon en zeker aan de kust is het warmer.

Wij wonen al 7 jaar op Tenerife en genieten dagelijks van het aangename weer hier.

In ieder geval een leuke vakantie!
Guy

Wij zijn vorig jaar in april 2 weken in Lanzarote geweest en dit was super.
veel zon, ook wel veel wind, maar geen regen… tussen de 24 en de 30 graden.
Dus je kan daar gemakkelijk op het strand gaan liggen dan.
Ik denk dat het in Tenerife misschien nog een paar graden warmer is?

De temperatuur in Tenerife is inderdaad gewoonlijk net iets beter… en heel belangrijk in Tenerife heb je bijna geen wind (ik spreek dan over Las Americas, Los Cristianos etc…)
Odner de luchthaven (El Medano…) daar heb je ook wind.

Denkt u dan dat wij beter 2e helft november voor Tenerife kiezen ipv Lanzarote?
Vorig jaar in Lanzarote waren wij daar de week van 19/11 en het weer zeer wisselvallig… zelfs dagelijks een bui en veel koude wind…
Gran Canaria hebben wij ook al 2 keer gedaan begin november en 2 keer pech gehad met het weer… Dus misschien eens Tenerife proberen dan? Maar we kunne wel pas vertrekken 2e helft november, dus…

Normaal gezien is het in zuiden van Tenerife altijd beter dan in Lanzarote.
Kies dan voor Los Cristianos of Playa de las Americas dan heb je bijna nooit wind.
Het kan altijd gebeuren dat het een dag minder goed weer is, maar dat is toch eerder uitzondering.
Guy

Beste Guy,
Wij zijn van plan om met onze vrienden (samen dan met 4) de batterijen even op te laden.
Tenerife sprak ons aan ZON en nog eens ZON.
Kan jij ons wat info geven? Ik denk dan maar aan welk hotel? Of eventueel appartement?
Aangezien jullie al 7 jaar aangenaam vertoeven op Tenerife… vandaar deze vraag.
Jullie alvast dankend!

Dag Paulineke,

Hangt een beetje af wat voor vakantie jullie zoeken… een actieve vakantie of eerder zee, strand en wat terrasjes doen…
Eten jullie liever buffet in een hotel, of gaan jullie graag op verkenning om de plaatselijke eetcultuur te leren kennen…
Is het de eerste keer dat jullie naar Tenerife gaan?

Op deze blog kan je lezen wat je onder meer kan doen op Tenerife:
http://www.tenerifevakantie.com

En op deze pagina vindt je diverse bzienswaardigheden:
http://www.tenerife-vakantie.be/tenerife-bezienswaardigheden.html

Onze vrienden spreken Spaans en dat is natuurlijk een voordeel.
Ikzelf ben al eens in Gran Canaria geweest, maar dat is lang geleden.
Tenerife eerste keer.
Hoe zien we onze vakantie?
Zon, ontspanning en ook wat verkenning.
Terrasjes doen we ook graag. Plaatselijke eetcultuur zou tof zijn.

Een goed hotel in de midden prijsklasse is Arona Gran Hotel te Los Cristianos.
Je kan ook kiezen voor de 5 sterren hotels aan Playa del Duque, hangt van je budget af.
Denk dat Arona Gran Hotel een goede keuze is. Probeer enkel kamer en ontbijt te boeken, dan kan je elke dag zelf een restaurantje uitkiezen, er zijn er genoeg!
Arona Gran Hotel ligt aan zee en op wandelafstand van het gezellige centrum van Los Cristianos.

Via de link van mijn vorige bericht kan je al een keuze vinden van diverse uitstapjes.
De beste paella eet je hier:
http://www.tenerifevakantie.com/62/tenerife-restaurant/paella-tenerife-sur/

Hier is het leuk zitten 's middags om tapas te eten:
http://www.tenerifevakantie.com/470/tenerife-restaurant/el-pincho-los-cristianos/

Nog een typische gelegenheid:
http://www.tenerifevakantie.com/248/tenerife-restaurant/tapas-bar-los-cristianos/

Veel plezier!
Guy

Ik plan begin mei een vakantie naar Spanje, ik moet op 8mei in barcelona zijn en wilde ervoor een zon/zee vakantie doen.

Nu ben ik al 2keer op tenerife geweest dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders…

Heeft er iemand nog aanraders qua eilanden rondom spanje? Liefst met goed weer :slight_smile:

Op alle 7 Canarische eilanden is het weer (bijna) altijd goed, tussen de 18 en 25 graden. Heerljk!
Welk eiland? Ze zijn er van klein(El Hiero, La Gomera), midden (Lanzarote, La Palma, Fuerteventure) tot groot(Tenerife, Gran Canaria).

Hoe groter het eiland, hoe meer er te beleven valt. Als vuistregel geldt dat aan de zuidkant van de eilanden het meestal warmer en droger is dan aan de noordkant.

Gran Canaria hebben wij ook al 2 keer gedaan begin november en 2 keer pech gehad met het weer… Dus misschien eens Tenerife proberen dan? Maar we kunne wel pas vertrekken 2e helft november, dus…

Wij zijn geweest:
op Lanzarote: in februari, koud en nat,
op Gran Canaria: in februari, mooi maar niet echt warm,
op Tenerife: in mei, prachtig zonnig strandweer ; in augustus: zeer warm maar twee weken nauwelijks de zon gezien ; in oktober: warm, meestal bewolkt en zeer vochtig,
op La Gomera: in mei, prachtig zonnig weer.

De Canarische Eilanden altijd mooi weer???

Ik heb twee jaar op de Canarische Eilanden gewoond (Lanzarote en Fuerteventura) en ja soms is het ook slecht weer daar. Dit is vooral het geval in de wintermaanden, de temperatuur zal niet vaak onder de 20 graden zakken maar het kan er ook flink regenen en waaien. Op Lanzarote heb ik één weekend in november extreem slecht weer gehad met storm, hagel, regen waardoor ook de boten naar de andere eilanden uit de vaart werden gehaald en de luchthaven tijdelijk werd gesloten. Dit was echt maar een paar dagen en daarna was het weer ‘normaal’ voor Canarische begrippen met een zonnetje, briesje en tussen de 20 en 25 graden. Op Fuerteventura heb ik vaker de Calima (woestijnwind) gehad. Het is dan dik 40 graden, bewolkt, stoffig en heel erg benauwd. Dit duurt ook altijd enkele dagen en gebeurt vooral in en rondom de zomer.

In April kan ik uit ervaring zeggen dat ik meestal redelijk weer heb gehad, zo rond de 23-25 graden, een beetje wind en weinig neerslag.

Wij hebben via https://www.vakantiemalaga.nl/villa-zuid-spanje/ een huisje gehuurd in Andalusië en vertrekken over een week. We gaan 3 weken waarvan 2 in het huisje. We willen nog een week in juli dus op een eiland zitten. Iemand tips welk eiland?? (en misschien dan ook meteen accommodatie)

Als je vanuit Andalusië richting de Canarische eilanden wil, moet je er rekening mee houden dat er vaak niet direct wordt gevlogen, je moet meestal via Madrid of Barcelona vliegen. Dit zorgt behalve voor hogere kosten ook voor veel reistijd. Met de boot is geen doen (vanuit Cadiz kun je wel met een boot de oversteek maken), dit duurt meer dan een dag. Richting de Balearen kun je wat makkelijker met de boot vanaf het vasteland van Spanje, vanuit Valencia gaan er bijvoorbeeld boten.

Mocht je naar de Canarische Eilanden gaan en kiezen voor Lanzarote of Fuerteventura, kan ik je veel tips geven, ik heb hier twee jaar gewoond en gewerkt.

Hi!

wij gaan einde maart voor een week naar Lanzarote (Teguise dorp),
en lezen met plezier je aanbevelingen of tips…

Wat leuk, meestal is het heerlijk weer in maart(marzo)
Teguise dorp (de oude hoofdstad van Lanzarote) ligt iets hoger boven zeeniveau, daarom kan het 's avonds
wel een beetje afkoelen, zorg dat je ‘laagjes’ kleding bij je hebt (tshirts, vesten e.d.)
Teguise is klein maar is actief op het gebied van cultuur, regelmatig exposities en life muziek, een aanrader.
Je zit daar heerlijk tussen de noordkust (Famara, Orzola) en de zuidkust(Arrecife,Puerto del Carmen,Playa Blanca) van het eiland. En in het midden zit je tussen de vulkanen en de “wijngaarden” van Lanzarote.
Genoeg te zien en te doen als je wilt.