Dag iedereen,
Binnenkort vertrekken we naar Tenerife en van horen zeggen is het een must om er een auto te huren
kwestie van het mooie eiland te ontdekken.
Onze vraag is nu waar huren we best een auto en op wat moeten we letten bij het huren.
Weeral van horen zeggen is het oppassen geblazen bij sommige huurkantoren en staan de kleine lettertjes heel klein,dus soms onverwachte extras of niet verzekerde toestanden.
Indien mogelijk goede raad over een betrouwbaar kantoor.
Alvast bedankt
Ik ben in februari naar tenerife geweest en heb daar slechte ervaringen opgedaan met goldcar. Ze stunten met lage prijzen, maar je moet vooraf een volle tank benzine betalen tegen prijzen die aanzienlijk hoger zijn dan bij de benzinepomp. Wat je overhoudt aan benzine krijg je uiteraard niet terug. Daarnaast word je gedwongen ter plekke om extra verzekering af te nemen hoewel bij het boeken via internet sprake was van inclusief verzekering en geen eigen risico. In ons geval was de reden dat we met de auto ook naar het naastliggende eiland la gomera gingen. VErvolgens word je op onfatsoenlijke wijze onder druk gezet om een 'relax verzekering’af te sluiten. Hoewel je voor alles verzekerd bent, houden ze je voor dat je heel veel extra extra’s moet betalen als je pech krijgen. Als je dat niet wilt, moet je een borg betalen van 600 euro die ze vergeten te deblokkeren als je de auto op tijd en zonder schade terugbrengt. In ons geval werd er achteraf 65 euro van mijn creditcard afgeboekt zonder verdere opgaaf.
Mijn advies: vermijd goldcar en ga niet in zee met verhuurmaatschappijen die je vooraf een volle tank in rekening brengen.
Toen ik dit achteraf aan een collega vertelde die net terug was van lanzarote, bleek deze soortgelijke slechte ervaringen te hebben met goldcar. Kortom een ‘radarwaardige’ autoverhuur maatschappij. Je kan beter zaken doen met een bonafide verhuurder die op het eerste gezicht duurder lijkt maar niet met allemaal verrassingen achteraf komt.