Wij denken erover deze zomer (juli) te gaan eilandhoppen op de Canarische eilanden (Tenerife, La Gomera en El Hierro). Rondtrekken met een huurauto.
Wie weet (of heeft er ervaring mee) of het mogelijk is op de bonnefooi te gaan en ter plekke accommodatie te zoeken (B&B oid?) En wat dan zoal de prijzen zijn? Bedankt
Wij zijn enkele jaren geleden naar La Palma en La Gomera geweest. Wij hadden ook geen slaapplaatsen gereserveerd omdat we zouden rondtrekken en niet wilden vast hangen aan een vooropgesteld schema. Wij hadden gewoon een reisgids mee (ik denk lonely planet) om logement te zoeken. Altijd een slaapplaats gevonden. Voor een kamer voor 2 personen betaalden we ongeveer 30 euro denk ik. (zonder ontbijt)
Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat jullie ook in de zomer geweest zijn. Heb je daar dan B&B, ‘zimmer frei’, paradores oid, die je niet via internet vindt? (heb de lonely planet nog niet). Als ik nu bij booking.com kijk is er nog maar weinig accommodatie vrij. Wij willen ook graag de vrijheid hebben ergens wat korter of langer te blijven dan gepland.
Ik ben 3 jaar geleden op Tenerife geweest in januari, en omdat ons gehuurde huisje niet beviel (lekkage, onbereikbaar) zijn we toen alsnog gaan ‘touren’. We reden met onze huurauto steeds naar een internetcafe, daar boekten we een hotelkamer tegen een goeie lastminute prijs (40-50 per nacht voor een 4* hotel) en vervolgens reden we daarnaar toe. We bleven steeds een paar nachten en trokken dan weer naar de volgende plek. Is ons heel goed bevallen. Heb geen ervaring in de zomer en ook niet met Bed&Breakfasts.
Ben later wel 2x naar La Gomera geweest en daar is wel veel minder accommodatie dan op Tenerife. Dan heb je de meeste kans bij San Sebastian en Valle Gran Rey. Zou wel even checken hoe het daar nu is nadat afgelopen zomer zoveel brand gewoed heeft.
Bedankt voor je reactie. Ik vrees dat het in de zomer wel wat anders zal liggen dan in de winter, maar het is wel waar dat er op Tenerife heel veel accommodatie is, dus meer kansen. En bedankt voor de tip. Ik heb me eigenlijk nog nooit op de Ce georiënteerd en die brand is me volledig ontgaan. Misschien is la Gomera dit jaar toch niet zo’n goed idee.