Langtang trekking

Hallo reizigers,

Ik ga hoogstwaarschijnlijk 1 november richting Nepal om vrijwilligerswerk te doen. Aansluitend wil ik vanaf februari 2013 4 weken rondreizen in Nepal en daarbij ook een trekking doen. Waarschijnlijk ga ik die 4 weken rondreizen met mijn vriend. Ik zag dat vooral de Helambu en Langtangtrekking in die periode worden aangeraden.

Nu vraag ik me af of een gids voor bijvoorbeeld de Langtangtrekking noodzakelijk is of dat je ook zelf goed voorbereid op pad kunt gaan en in teahouses of een lodge kunt slapen.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groeten,
Joyce

Hallo Joyce,

Er zijn vele mensen die in de Langtang regio zonder gids op pad gaan, zoals je zelf al zegt is het wel belangrijk je goed te orienteren en het nodige kaartmateriaal aan te schaffen.

Kijk voor vrijwilligerswerk ook eens vrijblijvend op onze site: Great Wall Nepal Pvt. Ltd. - Voluntourism, Introductie

Succes met je reisvoorbereiding!

Zonder gids de Langtang wandelen is inderdaad geen probleem.

Hi

In het Langtang gebied zijn meerdere trekkingen te maken. Maar als je de route naar Langtang zelf neemt dan is dat prima te doen zonder gids. Een blinde kip kan nog niet verdwalen :slight_smile:
Ik neem aan dat je op een trekking erg licht reist maar wil je toch meer spullen meenemen dan is een porter mogelijk nog een optie. HAngt er ook een beetje van af wat je zelf aan denkt te kunnen. Genoeg plekken om even uit te rusten of te slapen op de hele route. 1 probleem in november ; het is dan vaak erg druk. De best getrainde mensen zijn het eerste boven en hebben dus ook de beste plekken in de mooiste guesthouses. Dat is soms wel even zeuren of met minder genoegen nemen. Verder natuurlijk en fantastisch gebied en vanaf langtang een prachtige trekking qua uitzichten.

Hallo,

heb ook deze trekking gedaan in december 2011. Was een zeer mooie trekking, is een goede keuze!

er zijn inderdaad vele mogelijkheden om langtang te doen. Je kan de korte manier doen (2-3 dagen naar Kyangin Gompa-daar wat side trips doen en terug keren op 1-2 dagen) of je kan er een hele lange van maken die je tot 3 weken zou kunnen uitrekken (Dhunche - Kyangin Gompa - Langshisha Karka en terug nr Gompa - via Ganja la naar de gossainkund lakes en doorgaan tot helambu in de bossen)

Gids is inderdaad niet nodig, maar ik raad je af om alleen te gaan (samen met andere toeristen of met je vriend is aan te raden)!! ik was namelijk alleen teruggegaan en heb een hele nare ervaring opgedaan… niet doen dus!
(ik had wss gewoon pech en de verkeerde mensen tegengekomen met slechte bedoelingen, maar raad het toch af alleen te trekken in Langtang)

Laat dit je niet afschrikken want het was een prachtige trek met adembenemende uitzichten! (de korte side trip naar Kyanjin Ri is een aanrader)

grtjes
Hans