Langtang gebied

Hallo allemaal !

Ik ben weer eens bezig om een reis naar Nepal te plannen (je moet toch wat in je kerstvakantie, nietwaar?) ik zou graag eens in het Langtang gebied gaan wandelen. Ik heb gelezen dat dat gebied nog vrij onbekend is. Weet iemand van jullie of dat zo is, en heeft er al iemand van jullie ooit gewandeld?

Namaste

Het is veel minder druk dan anapurna of Everest, maar er lopen natuurlijk wel toeristen. Maar als je net zo’n drukke tocht gehad hebt, dan is Langtang toch wel aangenaam rustig. En mooi, ik vind het nog steeds een van de leukste en mooiste trekkings die ik gelopen heb. Probeer daarna via Gosainkund naar de Helambu te gaan, zonde om die meren over te slaan en na Langtang ben je goed geacclimatisseerd en loop je die pas zo op.

Oke, bedankt voor je reactie. Het was trouwens op de Annapurnatrek minder druk dan ik had verwacht.

En het was een paar weken geleden op de Everest trek een stuk drukker dan ik had kunnen bedenken…

Wat vond je trouwens van die trek ? Deze trek was voor mij de eerste kennismaking met een meerdaagse trektocht, en zoals verwacht behoorlijk verslavend…

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

Toen ik die trek deed was het op sommige stukken echt doodstil en op andere nou ja, je weet het wel, met welke organisatie ben je geweest (of ben je niet georganiseerd gegaan)?

Groet.

Peter1

Ik vond hem, ondanks de drukte, heel erg mooi. Vooral de wijdsheid van de Khumbu, prachtig! En doordat er zoveel Nepaleze rondtrekken tussen Namche en hoger gelegen plaatsen vond ik dat aspect ook wel erg leuk zo onderweg.
En als ik nu de foto’s zo bekijk, dan dringt het beter door waar ik allemaal geweest ben, terwijl het toch al de 9e keer was dat ik in Nepal was. Een foto van mezelf op Gokyo Ri met de Everest op de achtergrond is nu mijn bureaublad en iedere dag zie ik hem en denk ik: daar heb je toch maar ooi gestaan! (en als het meezit sta ik er eind 2009 weer en dan wil ik ook naar de voet van de Manaslu waar nu 2 groepsleden zijn geweest en die waren zeer onder de indruk).
Ik deed hem overigens met Snowleopard (als reisleider).

Heb deze week ook nog even de foto’s bekeken van mijn tocht, heb een portret van mezelf op de Kala Pattar laten maken, met natuurlijk ook de Everest op de achtergrond, geweldig !

Groet.

Dus ongeveer hetzelfde fotootje als in mijn Avatar :slight_smile: