Helambu trek of de Langtang Valley trek ?

Hallo,

Volgend jaar gaan we weer naar Nepal , naar Nepal , vorige keer Poon Hill gedaan en ook naar Chitwan geweest .

Dit keer kiezen we voor een trekking van ongeveer een week maar twijfelen tussen Helambu trek of de Langtang Valley trek .
Wie heeft 1 van deze , of beide gelopen , en kan er wat meer van vertellen wat is het verschil tussen beide .

Als iemand nog een alternatief heeft hoor ik het graag , we willen liever niet in tentjes slapen .

Alvast bedankt

Ik ga ervan uit dat je met Helambu Trek de toch bedoeld beginnend in Sundarijal en eindigend in Melamchi. Langtang Valley Trek: begin en eind in Syabrubesi.

Beide trekkings kun je gewoon als Tea house trek doen, kamperen is niet nodig. Over het algemeen kun je stellen dat de Helambu trek gemakkelijker is dan de Langtang Valley Trek, met name omdat je bij de Helambu trek nooit op echt grote hoogte(max 3500) komt. Bij de Langtang Valley Trek kom je tot net over de 5000, dus hier moet je rekening houden met hoogteziekte.

Fijne reis!

Rudy van Bruggen

Ik heb je op het Nepal prikbord al antwoord gegeven, ik zou voor Langtang gaan. En Rudy, Kyanjin Gompa ligt op 3800 meter en hoger hoef je niet te gaan wanneer je Langtang loopt (dagwandeling naar Tsergo Ri daargelaten).

Het grote nadeel van de Langtang trek lijkt me de reis naar en van Syabrubesi , totaal zit je dan rond 18uur in een bus /auto .

Ik heb begrepen dat je tijdens de Helambu trekking ook regelmatig langs /door rijetterassen loopt , vind ik altijd mooi voor foto,s , kom je die ook tegen op de Langtang trek ?

Is er een groot verschil in landschap tussen deze 2 trekkings ?

Dat klopt Erik, Goede Tip voor mensen die niet naar grote hoogte willen! Men zou er inderdaad voor kunnen kiezen de tocht naar Rsergo Ri/Chorkari Ri achterwege te laten.