Ik heb gelezen dat de overheid van Maleisië voor lange afstand taxi’s vaste prijzen heeft bepaald. Bestaat daar een webiste van? Na een hoop gegoogle heb ik nog niks gevonden.
Ik ben op zoek naar taxiprijzen voor:
Melaka-Cameron Highlands
Taman Negara - Marang (bestemming Pulau Kapas, via Kuantan)
Ik ben ook benieuwd naar de duur van de rit!
Lastige vraag misschien, maar ik hoop dat iemand een tip heeft. Thanks!
Ik weet dat NRV transport aanbiedt op lange afstanden per auto. Zo ben ik zelf van Taman Negara naar Kuala Terengganu gebracht door een soort taxibedrijf. Een rit van 6 uur. Ben de naam vergeten maar misschien dat NRV holiday je hierop antwoord kan geven, zonder dat je bij hun hoeft te boeken. www.nrv.nl
geen website-althans niet dat ik ooit van heb gehoord, gezien.
Het is vrij simplel (en eerlijk gezegd denk ik dat iggie het over heel wat anders heeft); meest naast het busstation is een stesyen teksi–of anders weet jouw HTL/guesthse of anders die rickshaw/teksi driver heus wel waar het is- staan rijen teksi’s-meest oudere MercBenz-die per plaats (4 totaal-3 op de achterbank) ritten aanbieden-vrijwel altijd hangt er wel een bord of lijst met waarheen en hoe duur (ruwweg 2x zoveel als bustiket). Ze racen weg zodra die 4 er zijn. Niks vooruitbestellen of wat dan ook-net als een stadsbus. En ALLEEN op enkele veelgevraagde routes-zodat je voor langere trajekten dan moet overstappen-neem dan liever een doorgaande bus. De vben die jij geeft beslist niet! (er gaat dus geheel niks via KUL-dat is steeds change)
Als het min of meer langsheen de route ligt, zal de teksi je overal afzetten waar je wilt.
Zoals zo vaak: die overbekende praktsiche reisgids heeft ook alle info hierover erin-overschrijven daarvan is plagiaat en dus verboden.