Moet je erg op je hoede zijn met landmijnen of valt dat nog wel mee? kan je wel gewoon op straat lopen of kan je alleen bepaalde routes nemen ofzo??
dit lijkt me op het verkeerde forumdeel beland.
Alweer iemand die een oude reisgids heeft gelezen en in paniek slaat. Als je-en dat doet elke 1e keer komertoerist-de gewone normale route neemt, heb je niks te vrezen. Op straat al helemaal niet-denk ff logisch na met hersenen die kwaad willen-hoe zijn die dingen er ooit gekomen en waarom?
Op het platteland-zeker verder weg vanaf de gebruikelijke routes (kans dat je die zelfs maar weet te vinden onder de 1%)-blijf je liever op de weg-waar je ziet dat iedereen zich voortbeweegt. Dus niet de rijstvelden of andere natuur in.
En denk nog eens verder na: ALS dat nou inderdaad nog een problem zou zijn-dan zou elke krant toch vol staan met verwonde toeristen e.d.? Dan zou geen enkele reisorganisatie die geen claims aan z;'n broek wil, er geen reizen heen organiseren.
Naar ik heb begrepen is het gevaar in % uitgerukt in delen van ex-Yugoslavie, Bosnie etc. tegenwoordig trouwens groter.
Bkkflyer ik ben enorm ontgoocheld over je gedrag tijdens je postings,of dat er nu domme vragen worden gesteld of vragen die al 80keer zijn gesteld,we zijn hier op wwz om elkaar te helpen en niet af te breken.Laat iedereen in zijn waarden,en als de vraag je niet bekoord,dan moet je er niet op antwoorden!gegroet:georgessiam.:chin:
Hallo,
Wees maar niet bang en laat BKKflyer maar lullen.
Je hoeft je geen zorgen te maken je kunt gewoon over straat. Je moet alleen niet zomaar van de padden af gaan en een groot grasveld in gaan over het land daar heb je wel kans dat er nog landmijnen liggen. Vaak staat het ook aangegeven. Zoals in de grotere plaatsen zul je er geen last van hebben daar is het allemaal al opgeruimd. Ze zijn er trouwens nog steeds druk mee bezig om alles op te ruimen maar dit kost heel veel tijd en geld.
Ja het is wel jammer hoe hij reageerd inderdaad…je kan het ook anders formuleren of gewoon niet reageren. Maar andere van het forum bedankt voor behelpen van mij vraag,daar heb ik zeker wat aan!
:chin:Binnen de grote steden valt het zeker mee met de mijnen maar buiten deze gebieden ga zeker niet zo maar de weg af er liggen nog veel te veel mijnen in dit mooie land of het moet duidelijk aan geven zijn mijnen vrij dan kan je het er wel op wagen dus als je nodig een sanitaire stop moet maken loop niet zo maar een veld in .
bkkflyer kijk anders maar eens in de vele dorpjes van Cambodja wat deze mijnen nu nog aan schade veroorzaken voor al bij kinderen.![]()
![]()
:chin:na mijn idee kan de toon zetting wel wat anders of je had je je:THAILAND:
dag niet?
Het grootste deel van Cambodja is veilig wat betreft landmijnen.
Landmijnen werden in het verleden gelegd in de gebieden waar de Rode Khmer actief was. Dat was voornamelijk in de grensgebieden. Op sommige plaatsen werden ze gelegd om het culturele erfgoed te beschermen tegen bandieten.
Als toerist op de gebaande paden hoef je je niet druk te maken om landmijnen.
Wij hebben net een maand met een kindje van 2,5 jaar rondgetrokken met chauffeur en Cambodjaanse gids door heel Cambodja met een jeep en er liggen nog voldoende landmijnen, maar geen zorgen in de toeristengebieden kom je ze al helemaal niet tegen en in de (grens)gebieden waar ze nog liggen zie je rode bordjes met doodskoppen. Daar moet je 100 mtr verder geen wandeling in de bosjes gaan maken…
Wij hebben ons niet 1x onveilig gevoeld. Het is een land met verschrikkelijke lieve mensen…
:chin:Natscha bedankt voor je aanvulling op dit bericht had het niet beter kunnen verwoorden
Wat ga je deze vakantie doen:THAILAND:![]()
Beste Fransjens…mijn vakantiedagen zijn bijna al helemaal op na deze cambodjareis haha. Ben nu ah kijken welk land we aankomende januari kunnen gaan bezoeken…
gr Natasha
Er zijn nog een paar gebieden waar men nog druk is met het opruimen van mijnen, met name is dit het gebied rond Pailin.
Rond Pailin zie je echter zelden een toerist.
Rond Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Kep enz. enz., de plaatsen waar de toeristen komen, hoef je je geen enkele zorgen te maken.
Hans.
Ik heb in de jaren negentig ongeveer 10 jaar in Cambodja gewerkt, een deel van die periode in Battambang. In die tijd was Pailin het bolwerk van de Rode Khmer, de weg ernaar toe was gesloten. Vanuit Pailin zwermden bendes KR uit… Pailin was toen the great unknown. Ik heb heel veel van Cambodja gezien, maar niet Pailin. ![]()
Rond Battambang waren er nogal wat mijnen. CMAC en MAG waren de organisaties die ze opruimden. Wat ik me herinner is dat er vooral Britten, voormalige militairen, actief waren als adviseur bij het mijnopruimen.
Ik las dat jullie met een kindje hebben gereisd. Wij willen in mei met 3 kinderen gaan reizen door Loas en Combodja. Hoe heb je dat geregeld met een chauffeur? Ik weet niet goed waar en hoe ik dat moet regelen. Wat de kosten ongeveer zijn. Ik hoor graag van je!, Groetjes, Amber
[quote=“roland, post:14, topic:68893”]
Ik las dat jullie met een kindje hebben gereisd. Wij willen in mei met 3 kinderen gaan reizen door Loas en Combodja. Hoe heb je dat geregeld met een chauffeur? Ik weet niet goed waar en hoe ik dat moet regelen. Wat de kosten ongeveer zijn. Ik hoor graag van je!
Sorry, heb het verkeerd aan geklikt!
Hallo,
Misschien handiger om een nieuw topic te beginnen of diegene prive te mailen. Dit gaat namelijk over landmijnen.