Labor Day

Hoi,

Wij gaan in september 3 weken rondreizen in West Amerika. We komen 31 augustus aan, slapen dan 1 nachtje in LA en reizen dan via Kingman (waar we 1 september overnachten) naar de Grand Canyon (2 sep) en de dag daarop naar Monument Valley (3 sep, Labor Day). Ik weet niet wat ik moet verwachten qua drukte op Labor Day? Is het verstandig om de overnachtingen in Williams en Kayenta al vast te leggen gezien eventuele drukte? Of zijn er zoveel plaatsen om te overnachten dat het niet nodig is om dit van tevoren te regelen? Ik wil ook graag een helicopter vlucht maken in de Grand Canyon, het is aan te raden om dit ook vooraf te regelen denk ik?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kingman en Williams zitten zelden vol. Een overnachting in Kingman kan ik nog begrijpen maar voor GC zou ik eerst proberen om daar te blijven. www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com De kans is echter groot dat ze het drukke Labor Day weekend vol zitten. Kayenta zou ook tweede keus voor mij zijn. Goulding’s Lodge en The View zijn in en vlak bij Monument Valley Tribal Park. In Kayenta zou ik wel iets vastleggen. De keuze is niet overweldigend. Probeer Hampton Inn eerst.
Yeehaw

Bedankt voor je snelle reactie Yeehaw! Mijn plan was als volgt:

Dag 1 aankomst en overnachting in LA
Dag 2 via Joshua Tree Park naar Kingman en daar overnachten
Dag 3 naar Grand Canyon, overnachten in Williams
Dag 4 naar Monument Valley, overnachten in Kayenta

Ik heb gekeken naar de links die je noemde, maar overnachten in Grand Canyon gaat niet lukken op 2 september. Dus dan wordt dat toch Williams denk ik… In Monument Valley overnacht ik het liefst in Monument Valley zelf en mocht dit niet lukken wijk ik uit naar Kayenta. Bedankt voor je advies!

Je kan er altijd een telefoontje aan wagen. Cancellations komen vaak voor in GCNP 001 303 297 2757
Tussen Williams en GC is nog een hotel in Valle. Ten oosten van GC is een hotel in Cameron. Het zou trouwens jammer zijn als je Page az zou overslaan.

Na Monument Valley gaan we naar Page (en Bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite, San Francisco, LA ;)… Bedankt voor al je info.