Laatste bericht vanuit Amsterdam

(origineel bericht op be-more.nl)

Laatste bericht vanuit Amsterdam

Mijn koffers zijn gepakt: een grote vol met kleding, toiletspullen en andere dingen die ik nodig zou kunnen hebben; een kleine als handbagage. Klamboe, antimuggenspul, zaklamp, leesboek, sokken, verschillende soorten schoenen, korte broeken, lange broeken. Kortom: alles wat ik in 8 weken Zuid-Afrika zal gebruiken. Als ik nog wat vergeten ben, kan ik het daar altijd nog kopen. Ik heb alle reisadviezen opgevolgd bij het inpakken. Er kan niets mis gaan.

Behalve dat ik heimwee krijg. Ik ben nog nooit 8 weken achter elkaar van huis geweest, 3 weken naar Frankrijk maximaal. Spannend dus, en nu ga ik nog zo ver weg ook. Om thuis niet te vergeten, heb ik maar liefst 2 fotoboekjes bij me. Allebei met foto’s die mijn leven laten zien: Amsterdam, mijn huis, mijn ouders, familie, vrienden en vriend. Dat fotoboekje neem ik ook mee om aan de kinderen te laten zien. Zo krijgen ze een idee van hoe het bij ons gaat!

Als ik even naar huis verlang, heb ik die foto’s. Op mijn MP3-speler heb ik liedjes gezet die de afgelopen tijd vaak op de radio waren. Ik krijg ook een lokale simkaart, waarmee ik voordelig naar Nederland kan bellen. Mailen kan natuurlijk ook, als ik op internet kan. Dat is aanwezig op het project, maar niet continu beschikbaar. Ik zal moeten afwachten hoe vaak en wanneer ik het kan gebruiken. Skypen is dan ook erg leuk! Ik ben eigenlijk van plan zo veel moois te doen en zien dat ik geen tijd heb voor heimwee, maar mocht het toch gebeuren, is er genoeg kans op contact. En na 8 weken sta ik alweer op koude, vertrouwde bodem.

Morgen is een laatste rustige dag voor mij. Oud en nieuw vieren met mijn vriend en zondag niet al te laat op en naar Schiphol. Daar komen wat mensen me uitzwaaien en samen met een andere vrijwilliger (Ruby) stap ik op het vliegtuig. Ik vind het spannend, ondanks een jaar voorbereiding is dé dag toch ineens wel heel dichtbij. Verder heb ik er alleen maar veel zin in om die leuke kinderen te zien glimlachen en olifanten van dichtbij in het wild te zien!

Ik hoop dat mijn volgende bericht heel lang zal zijn en vol zal staan met mooie, spannende verhalen. Met ook een paar hele mooie foto’s en misschien wel filmpjes. Tot in Zuid-Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)