Van 13 juli tot 9 augustus ga ik vrijwilligerswerk doen in Costa Rica, voor la tortuga feliz. Ik zag daar bij dit forum al wat positieve reacties over
Ik verheug me nu al op die reis! Zijn er misschien meer mensen die in die periode daar gaan werken? En heeft er iemand nog praktische tips?
Hai!
Heb zelf geen ervaring met La Tortuga Feliz maar wel wat praktische tips! Anngezien je midden in het regenseizoen zal zitten, zou ik een goede regenjas meenemen, en een klamboe. Van tevoren dacht ik datde klamboe misschien wat overdreven zou zijn, maar omdat het hutje tijdens mijn vrijwilligerswerk (dichtbij montezuma) geen muren tot aan het plafond had, was ik erg blij dat ik zo “beschermd” was. Aan de caribbische kust had ik ook wel last van de muggen. Ook had ik op m’n laatste dag een schorpioen ong 5cm van m’n gezicht toen ik wakker werd (eeek!!), maar gelukkig wel aan de buitenkant van de klamboe!!! Phew.
Het project dat je gaat doen klinkt super en CR is zo’n mooi land je zult het super vinden.
Groetjes Floor
Heey Esther! Ik ben daar ook dan! Ik ben er van 31 juli tot en met 20 augustus. Ik heb er ook super veel zin in!! Zelf heb ik bij de GGD een geimpregneerde clamboe gehaald, super handig. En bij Xenos heb je nu keiveel spulletjes die van pas komen, zoals zaklamp puncho enz. Maar ik zie je daar iig!
ik wil daar ook graag een tijdje werken, maar ben nog op zoek naar welke periode ik dat wil doen. eerder dan eind oktober kan ik niet en weet niet wat de beste (en leukste) periode is om daar te werken.
ik zou het leuk vinden om van jullie te horen hoe het daar is.
Sorry dat ik zo laat reageer! Echt leuk dat jullie gereageerd hebben!
Heel erg bedankt voor de tips, na dat verhaal van die schorpioen weet ik zeker dat ik ook een klamboe ga kopen
Natuurlijk zou ik laten weten hoe het was geweest! Ik heb er echt super zin in, ga volgende week woensdag al. Dus wendy: dan zie ik je dan!
groetjes Esther
**Weblog La Tortuga Feliz (archief)
**Anderhalf jaar geleden startte Paul Lepoutre een bijzonder project in Costa Rica: La Tortuga Feliz, de gelukkige schildpad. Tot voor kort werden zeeschildpadden en eieren daar massaal gestroopt en geroofd; nu helpt de lokale bevolking met het bewaken van de eieren en het terugzetten van de schildpadden. Maar ook met het bouwen van onderkomens, het rondleiden van toeristen en het verbouwen van gewassen, zodat stropen niet meer nodig is.
Het strand is uniek en beroemd omdat de drie grootste zeeschildpaddensoorten (Leatherback, Caray en de Groene Schildpad) er hun eieren komen leggen. Paul zal in dit weblog regelmatig berichten achterlaten vanuit dit natuureservaat in wording.
Hey , ik heb net op de website gekeken, en ik zag daar dat er een andere regeling geldt in verband de verblijfsperiode (raar maar waar) maar dan 2 weken zou toch in orde moeten komen!
Zijn er nog mensen die in augustus gaan?
Tot wanneer duurt het regenseizoen?
Hey!
Ik ga van 4 juli t/m 2 augustus '07 naar Costa Rica ook voor La Tortuga Feliz! Heb er echt super veel zin in! Zijn er nog meer mensen die in deze periode gaan?
zat jij toevallig in Rainbow Santuary vlakbij montezuma? Als dat zo is zou jij me dan wat info hierover kunnen geven (misschien nieuw onderwerp?), want mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om daar ook naar toe te gaan.