Mijn vraag is of Monteverde als dagtrip vanuit La Fortuna / Arenal te bezoeken is. Of dat je beter een aantal dagen zelf in Monteverde verblijft. Wij willen zowieso beide plaatsen bezoeken.
Hi R. Stoffelen
Ik ben dit jaar in CR geweest en ook Arenal en Monteverde bezocht.
Na mijn mening, is het veel relaxer om ieder op z’n beurt te bezoeken; er is zoveel te zien dat je ogen te kort komt. Als je op de kaart kijkt, ze zijn niet zo ver uit elkaar, maar de wegen zijn niet allemaal “autobahn”; en als je in Monteverde verschillende activiteiten wilt doen, dan zou ik beter in Monteverde slapen.
Groetjes
Sopirla>>>
wij zijn in juli ook naar CR geweest. Ik vind Arenal en La Fortuna heel mooi. Monteverde ook maar ik vond het toch nogal heel toeristisch. Ik zou daar zeker niet meer dan 2 dagen voor uittrekken. Misschien komt het ook wel omdat wij Monteverde op het einde van onze reis gedaan hebben en we al zoveel moois gezien hadden.
Hey daar,
…of misschien omdat je in juli bent geweest (iedereen is op vakantie dan); ga nog een terug als niemand is, zoals ik dit jaar, in mei. Lage prijzen (je kunt onderhandelen omdat “groen seizoen” is), minder toeristen, meer plaatsen waar je kunt overnachten, enz.
Ik ga altijd op vakantie buiten seizoen of in het regen seizoen; het scheelt een pak geld aan alles.
Groetjes
Sopirla>>>
Alvast bedankt voor de reacties! Ik hoop nog meer tips te mogen ontvangen.
Ons programma ziet er waarschijnlijk alsvolgt uit:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Houston - San Jose
Dag 2: San Jose
Dag 3: San Jose - Playa del Coco
Dag 4: Playa del Coco (om een bruiloft bij te wonen)
Dag 5: Playa del Coco
Dag 6: Playa del Coco - La Fortuna
Dag 7: La Fortuna
Dag 8: La Fortuna
Dag 9: La Fortuna - Monteverde
Dag 10: Monteverde
Dag 11: Monteverde - Manuel Antonio
Dag 12: Manuel Antonio
Dag 13: Manuel Antonio
Dag 14: Manuel Antonio - San Jose
Dag 15: Vlucht San Jose - Houston - Amsterdam
Dag 16: Aankomst Amsterdam
Wees op je hoede in Huston en zie hoe met je bagage zit; in EWR waren we onze bagage kwijt en de “vriendelijkheid” van de grond personeel was gewoon nihil !
Ik moet weg binnen een uur, maar als ik terug kom, zal ik je meer vertellen over jullie bestemmingen. Ok ?
Tot straks !
Groetjes,
Sopirla>>>
ik zou Manuel Antonio zeker niet zolang willen bezoeken.
Het schijnt dat als je niet in Manuel Antonio bent geweest je ook niet in Costa Rica bent geweest. Maar niets is minder waar. Manuel Antonio is een drukke badplaats helemaal ingesteld op de buitenlandse toerist, het heeft weinig van het echte Costa Rica. Het park is mooi, maar je moet wel met een grote groep achter een gids aanlopen. De apen komen naar de bezoekers toe om koekjes bedelen, ze schrikken niet eens meer van lawaaierige amerikanen.
Op maandag is het park gesloten om de dieren een dagje rust te geven…
Rij een half uurtje verder naar het zuiden en je komt na Dominical in een van de mooiste en nog rustige gedeelte van Costa Rica met prachtige strandjes, watervallen, wildlife.
Veel plezier in Costa Rica
Otto
www.elmonofeliz.com
Wat Monofeliz schreef, is waar. Er zijn andere plekken, zeker tijdens de “green season”, waar rustiger is.
In Monteverde, heb ik geslapen in de “Hotel Sueño”, die eigenlijk een B & B is. De hotelmanager en de personeel zijn heel vriendelijk, ontbijt zeer lekker. Niets is hun te veel en je bent niet ver van de centrum; bovenop krijg je een korting van 10% per persoon om naar de pizzeria ( sorry, de naam vergeten) maar het staat op de korting en in max 5’ ben je daar (personeel met manieren en een lekkere pizza).
tel: (506)2645-5021
e-mail: info@hotelelsuenocr.com
website: www.hotelelsuenocr.com
In Monteverde, bij Selvatura Park Office", er zijn verschillende mogelijkheden om je te amuseren en deel maken van de natuur: “Canopy Tour” (ergens heb ik gelezen dat het schrikt de beestjes weg en je ziet bijna nieks), "Puentes Colgantes ,“Jardin de Mariposas”, “Jardin de Colibries”, “Exhibicion de Insectos”, "Caminatas de historia natural (die ik gekozen heb, geen enkele minuut spijt van gehad, excellente gids
In Playa del Coco ben ik niet geweest.
Ik zou niet in San José gaan slapen en ook niet gaan bezoeken; het is niet zo fantastisch !
Op de “Highway 1 Interamericana” of “Caldera Americana” waar de weg naar links draait (als je van Monteverde komt) richting Samara, er is een taverne-restaurant die heet "Mi Finca); daar heb je de mogelijkheid om de grote papegaaien te zien, van heel dichtbij; ze zijn met vele, met hun mooi gekleurde veren ( het gaat over de grote “Ara”'s); daar kunt je een pauze houden, iets eten of alleen drinken.
Willen jullie nog iets weten, Monofeliz zal jullie helpen en als ik kan, dan doe ik het graag.
Groetjes
Sopirla>>>