binnen enkele weekjes reizen we met z’n drietjes met de wagen door Costa Rica. We hebben min of meer besloten om niet naar Rincon de la Vieja te reizen maar vanuit La Fortuna de doorsteek naar Monte Verde te maken.
De informatie over dat traject langs het Arenalmeer is niet eenduidig.
Kan iemand adviseren over actuele wegcondities en gemiddelde reistijd tot in Monte Verde? Ter info we reizen met onze dochter die net 1 jaar is dus we vermijden al te lange of moeilijke trajecten.
En als iemand nog een tip heeft voor een leuk kleinschalig hotelletje in Dominical of Uvita…we horen het graag.
Je rijdt om het meer van Arenal heen tot aan Tilaran.
Hier ga je rechtdoor. Door het dorp. Enkele kilometers
na het dorp heb je een afslag naar links. Een halfverharde weg.
Er staat niets aangegeven behalve een bord met verwijzing naar een
waterval. Als je trouwens rechtdoor zou rijden dan houdt de weg op.
Die half verharde weg is zo´n 34 km lang. Je moet in het dorpje
Dos de Tilaran naar links. Rechts bij de afslag is een pulperia (kleine supermarkt). Ook de bus volgt deze route.
In totaal doe je over het traject La Fortuna naar Santa Elena zo´n
3,5 uur. In Santa Elena is de weg weer geasfalteerd. Behalve het laatste stuk naar het park Monteverde. (Vanaf het benzinestation dat trouwens gesloten is).
De rit langs het Arenal meer is hartstikke mooi, maar het is heel makkelijk om wagenziek te worden, althans dat word ik altijd (ook mijn mede pasagiers trouwens), terwijl ik daar eigenlijk nooit last van heb alleen dus langs het Arenal meer rijdend jammer genoeg.
Als het kan neem dan iets uit Nederland mee tegen wagenziekte voor jullie baby zodat het inderdaad een hartstikke mooie rit is.
Hier in de pharmacias is ook het e.e.a te koop maar wellicht niet geschikt voor baby´s.
Zorg dat je genoeg benzine in je tank hebt want het benzinestation in Monteverde, waar Johan al over schreef, is het enige pompstation en dat is inderdaad dus -al heel lang- gesloten.
Net buiten Santa Elena zit toch ook een benzinepomp? Die is wel gewoon geopend (tenminste 2 weken geleden nog wel).
Alleen zorgen dat je de weg van La Fortuna naar Monteverde voldoende benzine hebt, langs deze weg komen je weinig tot geen pompstations tegen, zeker laatste 34 km stuiteren tot Monteverde niet.
Ps. Zie dat je in Uvita nog een leuke slaapplek zoekt!
Wij zijn net terug uit Costa Rica en verbleven ook in Uvita, wij verbleven 3 dagen in de La Cacatua Lodge (niet echt een hotel dus, wel stuk beter dan een hotel!)
Super vriendelijke, behulpzame en gezellige mensen die er echt alles aan doen om het je naar de zin te maken en die je echt thuis laten voelen in Costa Rica!
Erg mooie, nieuwe en schone huisjes, heerlijk ontbijtje en super heerlijk avond eten voor weinig geld! Echt een aanrader!
hartelijk dank voor de juiste informatie over de aanwezigheid van een pompstation in Monteverde-Santa Elena.
Ik had een tijd geleden in de krant hier gelezen dat het besproken (dichte) pompstation voorlopig absoluut niet
open ging -wegens bureaucratische toestanden- en dat het een groot probleem voor de gemeenschap daar is.
Vandaar dat ik er vanuit ging dat dat het enige benzinestation in de nabije omgeving was.
Ten onrechte blijkt nu, dus nogmaals bedankt voor de correctie want nu hebben reizigers de juiste informatie
en daar gaat het uiteindelijk om.
Graag gedaan hoor, kwam het topic tegen en aangezien we daar toevallig getankt hebben 2 weken geleden wist ik het zeker en wilde ik het even updaten.
Wel apart dat artikel in de krant, niet echt goede reclame voor je bedrijf als het dan toch gewoon is geopend in de tussentijd…
Maar goed ontopic:
Voor degene die het pompstation zoeken, staat ook op de meeste toeristenkaartjes aangegeven, net buiten Santa Elena (weg richting het zuiden), erg makkelijk te vinden.