Mijn man en ik gaan 15 oktober voor slechts 2 weken naar CR.
Op het programma staan: Tortuguero, Caraibische kust, La Fortuna/Arenal en Manuel Antonio. Nou vraag ik me af of 3 dagen in La Fortuna niet te lang is. kunnen we beter ergens anders langer blijven?
3 dagen La Fortuna is misschien net een dagje te lang als je maar twee weken hebt. De vulkaan Arenal is natuurlijk een must tijdens een vakantie naar Costa Rica. Je wilt ook naar Manuel Antonio, en dat is nou net zo’n super toeristische badplaats, met nog maar weinig van het echte Costa Rica. Het natuurpark is wel mooi! Maar rij eens drie kwartiertjes verder door naar het zuiden en je komt in een gebied waar het toerisme nog niet zo masaal heeft toegeslagen. Je komt dan in plaatsjes als Dominical, Uvita of het dorpje waar ik zelf woon Ojochal (playa Tortuga). Dit gebied biedt tal van mogelijkheden om de natuur van dichtbij te zien: hacienda Barú, een prachtig natuurpark, of Uvita, van waar uit bootjes de zee op gaan om walvissen, dolfijnen en schildpadden te bekijken, de talrijke tropische verlaten strandjes tussen Uvita en Ojochal, een boottocht door de mangroven de Terraba of Sierpe rivier waar krokodillen, kaaimans, aapjes, boa constrictors, luiaards enz te zien zijn. Of paardrijden door de heuvels, een bezoek aan het indianendorp Buruca, of maak eens kennis met de esferas, geheimzinnige enorme stenen bollen die voor Columbus door de indianen zijn gemaakt, maar waarom? En hoe kunnen ze zo precies zuiver rond zijn. Surfen bij Dominical, lekker uit eten gaan in een van de uitstekende restaurantjes in Ojochal of richting Uvita.
Een fijne vakantie!
Otto www.elmonofeliz.com
Ik ben met een groepsrondreis van 2 weken ook 3 dagen in La Fortuna geweest en vond het super, had er wel langer willen blijven! Eén dag daarvan zijn we naar Caño Negro geweest, wel een tijdje rijden maar zeker de moeite waard.
Ik ben blij om te horen dat La Fortuna in ieder geval een super bestemming is. Toevallig hoorde ik via een kennis dat ze pech hadden (augustus) dat het groene kraterwater weggezakt was. Er was dus geen water meer te zien. Toch was het erg de moeite waard geweest.
Otto, wat een goede tip! Ik word er helemaal blij van als ik er aan denk dat ik misschien walvissen in het echt zal zien. Lijkt ons een super ervaring. Ook de andere plaatsen klinken erg goed. Ik las wel dat de walvissen zich tot en met oktober laten zien, dus ik hoop niet dat we eind okt. te laat zijn! Het is toch een kwestie van geluk hebben en dat is maar goed ook.
Even voor de duidelijkheid, het kratermeer staat voor zover ik weet niet in de Arenal vulkaan, maar in de Irazú vulkaan. Deze laatste hebben wij bezocht vanuit San José en stond helaas ook tijdens mijn reis afgelopen mei droog, ondanks de regentijd.
wij vonden la fortuna zalig. Ondanks het toerisme. We sliepen bij gringo pete 2, wat heel goedkoop was(10 euro kamer) en een fantastisch zicht op de vulkaan gaf. 1 dag deden we een tour. wandelen in het park aan de vulkaan, lava zien(niks gezien) en dan kon je nog gaan eten en baden in de dure thermale baden maar dat hebben we niet meegedaan. De rest van de tour vonden we maar niks. (geboekt bij mr lava lava man maar dus geen lava en de dagen erop ook niet hebben we gehoord van andere groepen).
Een andere dag gingen we met de taxi naar de waterval. Mooi en zalig vertoeven. Diezelfde dag gingen we nog naar een prive park om dieren te zien. Je hebt er wel een paar in de buurt.
Een andere dag gingen we met de bus naar arenal park en wandelden we op ons eentje rond de vulkaan. Dat was super want je ziet veel beestjes en jungle en af en toe barst de vulkaan een beetje uit en zie je rook maar hoor je vooral een enorme knal.
maw er is dus veel te doen. Maar dat hangt van je interesses af.
Weet niet wat je met drie dagen bedoelt, drie dagen en dus twee nachten, of echt drie nachten.
Mijn ervaring is dat drie dagen en twee nachten toch echt het minimum is, want door het reizen van A naar B kom je vaak toch wat later aan en voordat je het hotel en zo geregeld hebt, is het ook wat later.
Wij zijn drie nachten in La Fortuna geweest. Uiteraard een tripje naar de vulkaan gemaakt (en wel lava gezien!), jungle tocht gemaakt en naar die thermaalbaden (in een tour gedaan, niet zo duur, geloof iets van 40$ voor deze drie dingen, incl thermaalbaden en eten daar). Met Eagle Tours gedaan, is goed bevallen.
Vanaf La Fortuna zijn we naar Monteverde gegaan met een jeep-boat-jeep trip. Dat was wel leuk!
Ik ben 1 1/2 week terug uit Costa Rica en ik wil jullie er toch op wijzen dat het in La Fortuna koud was. Net zoals in Monte Verde, waar het ook onafgebroken heeft geregend en koud! was en ook in Manuel Antonio heeft het alleen maar geregend (mijn laatste 3 dagen) Aan de Caribische kant heb ik alleen maar zon gehad, dus mijn advies is om het weerbericht in de gaten te houden. Ook een mooi land als Costa Rica is erg saai in de regen…