Kwaliteit Vivae Aerobus + Volaris

Hoi iedereen,

voor een vlucht van Cancun naar Mexico wou ik dit boeken bij Viva aaerobus.
Ik las zeer veel negatieve ervaringen op het internet, waardoor ik deze vlucht precies liever niet met deze maatschappij neem denk ik. Hoe zijn jullie ervaringe hiermee?

Anders zouden we met Volaris vliegen denk ik.
Is het zo dat je 15kg kan meenemen + handbagage?
Vragen ze torenhoge prijzen voor extra kilo’s of valt dit mee?
Hoe is jullie ervaring met deze maatschappij (service, vertragingen, annulaties,…)?

Bedankt!

Het is op zich prima, maar hou je aan de regels anders betaal je de hoofdprijs voor alles. Wil je extra kilo’s meenemen, betaal daar dan van te voren al voor, kom ruim op tijd anders laten ze je ook niet in. Vertragingen of annulaties niet echt mee gemaakt, maar wel dat mensen te veel kilo’s of te grote of te veel stuks bagage bij zich hadden waar ze veel voor moeten betalen en dat is gewoon eigen schuld.

ik had afgelopen week hetzelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik voor Interjet gekozen (uiteindelijk niet zoveel duurder als je de extra baggagekost telt).
Doorslaggevende reden bij mij was de toegelaten afmetingen van de bagage. Ze tellen hoogte+breedte+diepte op en dat moet onder X cm zijn (bvb 158cm bij Volaris en 273cm bij interjet).En met een backpack is dat nipt.

Let inderdaad goed op de toeslagen voor extra bagage.
Als je met veel bagage reist zou ik overwegen om met Aeromexico of Interjet te vliegen, die hebben minder restricties mbt bagage.
Volaris en met name Viva Aerobus zijn goedkoper maar als je extra moet betalen voor je bagage ben je vaak duurder uit.

Bedankt voor de reacties.
We zouden rond de 15kg zitten + handbagage.

Voor de eerste keer gaan we met een trekkersrugzak, dus ik ga de rugzak maar al eens afmeten om een idee te hebben van de totale lengte.

Maar hebben jullie dan met Viva aerobus goede ervaringen kwestie van annualties/vertragingen?

Annuliaties en vertragingen niet meegemaakt met vivaaerobus. Maar 100 gram teveel gewicht, 5 minuten te laat bij incheckbalie etc laten ze je gewoon flink bij betalen, daar moet je gewoon vooral opletten bij hun. Hou met gewicht in elk geval een kilo vrij voor het geval de weegschaal van hun meer aangeeft.