Binnenlandse vlucht

Hallo,

Ik wil in april 2011 een binnenlandse vlucht maken van Guadalajara naar Villahermosa. Ik heb even gekeken bij Aeromexico (zijn er nog meer maatschappijen waar ik kan kijken?) en dan zie ik dat ik dan moet overstappen in Mexico City, waar ik om 16.10 land en om 17.30 weer verder vlieg. Ik heb nog nooit een binnenlandse vlucht gehad, dus ik vraag me af of dit gewoon te doen is? Hoe ver van tevoren moet je eigenlijk aanwezig zijn voor een binnenlandse vlucht? En hoe gaat het bij de overstap met bagage? Die kan ik ergens oppikken en dan weer afleveren? Zeg maar net als anders?

Vivaaerobus (vivaaerobus.com) start per half maart met een rechtstreekse vlucht van GDL naar Villahermosa en zal zeer waarschijnlijk de goedkoopste zijn. Hierbij moet je wel op tijd aanwezig zijn (ik dacht 2 of 3 uur! voor het vliegtuig vertrekt) Doe dit ook want ben je te laat, ook al is het vliegtuig nog niet eens aangekomen, dan kom je er niet meer in (tenzij tegen een hoge vergoeding)

Kies je voor Aeromexico dan kun je dacht ik een uurtje van te voren aanwezig zijn. Bagage komt dan gewoon op eindbestemming aan. Je hoeft dit niet op Mexico stad op te pakken.

Oke, bedankt voor je reactie! Ik ga die site eens even bekijken.

En die overstap zou wel te doen zijn denk je?

Overstap is prima te doen ja, je blijft in dezelfde terminal dus dat is alleen kwestie van vliegtuig wisselen. Mocht je wat later aankomen dan een kwestie van even doorlopen, maar het moet prima te doen zijn.

Oke, dank je!

Goh, die vivaaerobus is een stuk goedkoper!! Alleen vliegt die helaas niet op de dag dat ik hem nodig heb…

Heb het even omgerekend, het is nog een aardig verschil op zo’n bedrag. aeromexico is 198,50 euro en vivaaerobus 84,50 euro en ook nog zonder overstap. Echt zonde dat dit geen optie is… Dit zijn de twee maatschappijen die deze route vliegen?

Je zou Interjet (interjet.com.mx volgens mij) en Volaris (volaris.com.mx) nog kunnen proberen, maar ik weet niet of ze op Villahermosa vliegen, maar dan houdt het wat mij betreft wel op van welke maatschappijen ik nog meer ken die vanuit Guadalajara vliegen. Misschien dat Mexicana rond april weer is begonnen met vliegen. Plan is dat ze voor pasen weer gaan vliegen, maar Mexicana zat altijd indezelfde prijsklasse als Aeromexico, dus zou ik niet echt op afgaan.

Andere optie is Vivaaerobus een dag eerder nemen en een hotelletje in Villahermosa ofzo? Zal denk ik nog steeds wat goedkoper zijn dan Aeromexico denk ik. Noem maar een idee.

Vivaaerobus is meestal de goedkoopste aanbieder. Heb je veel geluk, kun je zelfs aanbiedingen van 1 peso of in de buurt van die prijs (incl belastingen) vinden (meestal met oud en nieuw, als Mexico een doelpunt maakt op het WK, bij dat soort dingen gebeurtenissen.) Oud en nieuw is dus net geweest, dus voorlopig komt er denk ik even niet zo’n aanbieding. :wink:
Na vivaaerobus is vaak Interjet of Volaris de goedkoopste.
Soms Aeromexico als ze een speciale aanbieding hebben, maar helaas gelden bijna alle aanbiedingen van Aeromexico als je vanuit Mexico DF vliegt en maar heel soms vanuit Guadalajara.
Succes!

Dankjewel voor je reactie! Ik ga die twee nog eens even proberen en anders wordt het denk ik toch maar gewoon aeromexico. Hotel had ik zelf ook over na gedacht, maar dat wordt hem denk ik niet.

Weet iemand hoe ver van tevoren je bij interjet aanwezig moet zijn voor een binnenlandse vlucht?

Aeromexico niet hele goede ervaring mee. Twee keer gehad dat het vliegtuig is overboekt en dat toeristen niet meer in het vliegtuig mogen, mexicanen wel :wink: Ook een maal bagage kwijt.

Volgens mij heb je ruim de tijd om over te stappen