Kun jij je verstaanbaar maken in Italië? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ja, kan me behoorlijk verstaanbaar maken; ben met een Italiaan getrouwd geweest uit Verona en daardoor heb ik helaas ook het “Veneto” accent meegekregen.
Ik probeer 1X per jaar naar Italie te gaan om de taal bij te houden.
ben 37 jaar geleden voor het eerst naar Italie geweest, daarna elk jaar 1 of 2 keer naar Italie. Vond het een enorm mooi land. Na het 1e jaar direct een cursus Italiaans gevolgd van 3 jaar. Ik vind, dat, als je (met reglmaat) naar een land gaat, dat je je (enigszins) verstaanbaar moet kunnen maken.
Jan Konings
Het helpt als je je verstaanbaar kunt maken, zeker wanneer er haast bij is. Het lezen van verkeersborden kan al eens helpen om erger te voorkomen. Voor diepere gesprekken spreek je liefst vloeiend italiaans zoniet haakt de inwoner af of probeert hij in zijn beste Engels (liever niet dus) mee te gaan. Toch dient er onderscheid gemaakt tussen hen die jaarlijks een massa toeristen door de strot geduwd krijgen (trekpleisters) en degenen die een beperkt publiek een volledig vakantieverblijf kunnen aanbieden.
en los daarvan, een Italiaan vind het prachtig als je in hun eigen taal (probeert) te praten. Je kunt dan vaak niets meer verkeerd doen. Heb diverse Italiaanse vrienden, waarmee in het Italiaans gepraat wordt. Fouten, die ik grammaticaal maak, worden door hen verbeterd. Dus leer je ook weer beter Italiaans door dit verbeteren. Ook zullen ze vaak iets langzamer gaan praten, omdat je toch nog steeds moeite hebt met hun taal.
Zeker weten, je hebt dan echt een streepje voor bij de Italianen.
ja een beetje heb enige tijd geleden een zelfstudie begonnen voor italiaans en kan me redelijk behelpen
Ik vind het heerlijk om italiaans te praten, ik correspondeer ook nog steeds wekelijks met een italiaan die ik in 1974 had ontmoet in Rome toen ik daar 2 maanden verbleef. Via Skype heb ik hem 1½ jaar geleden weer “ontmoet”. Hij corrigeert al mijn e-mails, zodoende leer ik het steeds beter. Ook op vakantie is het zo leuk om met italiaanse toeristen een praatje te maken, dan merk je ook dat zij het ook heel leuk vinden. Maar vaak denken ze dan, ze spreekt goed italiaans en gaan dan heel snel praten, maar ik spreek het beter dan dat ik het versta. AMO ITALIA :ITALY:
ja wat ik versta uit je bericht is dat je vrij goed italiaans spreekt
ik kan me alleen verstaanbaar maken
ik hou van de italiaanse mentaliteit en levenswijze
zou er graag willen wonen
Ik ben in september Italiaans gaan leren . Ik oefen veel en denk dat ik me dit jaar al iets beter kan redden dan voorgaande jaren .
Vind je het leuk om je kennis van de Italiaanse taal te verbeteren? Dan is er geen betere manier om het te leren dan op de bestemming zelf.
Travel Active biedt professionele Taalreizen aan in Italië, je kunt kiezen uit onze erkende taalscholen in Florence en Milaan!
Kijk voor meer informatie eens op www.travelactive.nl.
Vragen? Neem dan contact met ons op via [EMAIL=“taalreizen@travelactive.nl”]taalreizen@travelactive.nl.
Groetjes,
Marjolein & Aniek
Taalreizen Team
Travel Active
Vooral op business level kan ik me goed verstaanbaar maken (ik werk regelmatig met Italiaanse fabrieken), en een conversatie gaat ook prima.