Hoe goed is jouw Italiaans?

De Italiaanse taal is uitermate geschikt voor de romantiek. En zeker handig om enigszins te beheersen als je het land met enige regelmaat bezoekt.

Maar hoe goed spreek jij Italiaans? Heb jij het al helemaal eigen gemaakt en droom je zelfs in het Italiaans, of red jij het nog altijd met handen-en-voeten-werk?

Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord even toe!

Ik red me aardig!

Ik ben ooit begonnen met een cursus bij de volksuniversiteit en juli 2008 een maand naar school geweest in Viareggio.

Wat betreft de romantiek, mijn partner is Italiaan en samen hebben wij een reisbureau voor reizen naar Italië in de regio waar hij vandaan komt. www.saporedamore.com

Ja het Italiaans is zeker een veel “warmere” taal met meer mogelijkheden om gevoelens uit te drukken, maar dan moet je het wel een beetje beheersen natuurlijk. :hihi:

Een tip is om veel te luisteren naar Italiaanse muziek, als je de taal al een beetje meester bent zul je horen dat de teksten veel meer passie bevatten dan het Nederlandse “Ik hou van jou en blijf je trouw” … en dan lekker hardop meezingen!
Luister maar eens naar,

Lucio Batisti [ame=“- YouTube”]YouTube- Lucio Battisti - E penso a te[/ame]

Tiziano Ferro [ame=“Tiziano Ferro "Ti scattero' una foto" - YouTube”]YouTube- Tiziano Ferro “Ti scattero’ una foto”[/ame] [ame=“Salutandoti affogo - YouTube”]YouTube- Salutandoti affogo[/ame] [ame=“- YouTube”]YouTube- la paura che… tiziano ferro[/ame]

Malika Ayane [ame=“- YouTube”]YouTube- Malika Ayane - Come Foglie (official video)[/ame]

Jovenotti [ame=“A te- Jovanotti - YouTube”]YouTube- A te- Jovanotti[/ame] [ame=“"Mi Fido di Te"(jovanotti) - YouTube”]YouTube- “Mi Fido di Te”(jovanotti)[/ame]

Max Pezzali [ame=“Max Pezzali - Il Mondo Insieme A Te - YouTube”]YouTube- Max Pezzali - Il Mondo Insieme A Te[/ame] [ame=“Nien'altro che noi - Max Pezzali - YouTube”]YouTube- Nien’altro che noi - Max Pezzali[/ame]

Elisa [ame=“Elisa - Eppure Sentire (Un Senso di Te) - YouTube”]YouTube- Elisa - Eppure Sentire (Un Senso di Te)[/ame] [ame=“Elisa - Ti vorrei sollevare (con Giuliano Sangiorgi) - YouTube”]YouTube- Elisa - Ti vorrei sollevare (con Giuliano Sangiorgi)[/ame]
[ame=“- YouTube”]YouTube- la paura che… tiziano ferro[/ame]