Ervaringen met taalreizen

Ik wil, zoals veel van hier, ook een taalreis gaan maken. Nu heb ik al veel gelezen over de plannen van verschillende mensen, maar ik wil graag wat ervaringen horen. Volgend jaar ben ik afgestudeerd en ik wil graag weten wat de beste tijd is om te gaan? Welke organisatie hebben jullie gebruikt? Er zijn er zoveel dat ik geen idee heb welke ik moet kiezen. Ook wil ik graag weten hoelang een gemiddeld iemand erover doet om het Italiaans onder de knie te krijgen. Ik snap dat het voor iedereen anders is en dat je niet in een mum van tijd de taal vloeiend spreekt, maar kan iemand mij een idee geven? Andere extra informatie en tips zijn natuurlijk ook welkom!

Dank jullie wel!

Elly

heyy,

Zelf ga ik van 25 mei tot 22 juni naar Calabrie met plus taalreizen, www.plustaalreizen.nl en heb er goede verwachtigen van…dus is mss een tip

Hoi!

Ben zelf in 2004 op taal en kookcursus in Calabrie geweest, ook via Plus Taalreizen! Zeker een aanrader. Maar ik kwam niet vloeiend Italiaans sprekend terug, wat ik overigens ook niet verwachtte, want ik was er maar 2 weken, waarvan 1 week taalcursus, al heb ik tijdens de kookcursus ook zeker wat van het Italiaans opgestoken. T was een leuke ervaring!
Vond het wel jammer dat er daar niet echt een mengeling was van nationaliteiten. Er waren veel Duitsers, die onderling Duits met elkaar praatten.
Als je trouwens voor een langere periode naar Italie wil, dan is Plus Taalreizen denk ik niet de goedkoopste, maar dat zou je zelf even kunnen vergelijken.

Wat betreft het Italiaans onder de knie krijgen; Je eigen houding is daarbij denk ik wel bepalend. Meng je, je onder de Italianen, oefen je er veel mee, of blijf je vooral Engels met anderen spreken enz, enz!

Succes!

Ciao Joost,
Wat Leuk, ik ga zelf van 8 juni tm 22 juni naar Calabrië met plus reizen.
1 week taal en een week koken…
Ben benieuwd : ) Tot dan !
Grs,
Sylvia

Hallo,

Ik ben een 46 -jarige Italiëfan afkomstig uit België die graag voor een weekje een taalreis Italiaans zou ondernemen eind juli, of begin augustus 2009. Vermits ik niet graag alleen reis vraag ik of iemand ervaring heeft met bepaalde organsiaties of eventueel ook deze plannen heeft.

daaagg

An

Hoi Elly,

Ik weet niet of je ondertussen al veel tips en informatie hebt gekregen, maar ik kan je zelf nog wel helpen misschien :slight_smile:

Ik heb namelijk vorig jaar een taalcursus gedaan bij Apple Languages (www.applelanguages.nl), en dat is me ontzettend goed bevallen! Nu heb ik geen Italiaans gedaan maar Spaans (in Barcelona), maar ik heb in ieder geval goede ervaring met deze organisatie en aangezien ze ook Italiaanse taalcursussen regelen, is het misschien een idee om daar eens een kijkje te nemen.

Verder kan ik je nog wel wat tips geven over hoe je snel Italiaans onder de knie krijgt:

• Ga bij een gastgezin! Nu wordt het wel een beetje lastig communiceren als je nog geen woord Italiaans spreekt, maar mocht je al wel wat voorkennis hebben, dan is dit ideaal.
  • Stel jezelf zoveel mogelijk bloot aan de taal, dus ook wat betreft contact met het thuisfront… -> ik had een vriendin op bezoek in mijn laatste week en wij waren natuurlijk alleen maar in het Nederlands aan het praten, en gesprekken met anderen verliepen grotendeels in het Engels, omdat mijn vriendin geen Spaans kan…hoewel ik haar ontzettend graag mag, was het dus toch niet zo’n goed idee om haar over te hebben…
  • Als je een redelijk budget hebt, ga dan voor privélessen of extra-intensieve lessen…maar dat kon je zelf vast ook wel bedenken :wacko:

Hoe lang je erover doet om die taal onder de knie te krijgen hangt natuurlijk van een hoop dingen af, maar ik denk dat als je een complete beginner bent toch wel 2 weken nodig hebt om een beetje de basiszinnetjes te leren die je in de supermarkt etc. kunt gebruiken, zonder dat je nog even je woordenboekje erbij moet pakken of eerst hard moet nadenken hoe je het nou ook alweer moet zeggen.

Ik hoop dat je een beetje vooruit kunt met deze info, en ik wens je alvast ontzettend veel plezier op je taalreis! :dag:

hela,

ik ben sinds mei terug van Italie en t is me prima bevallen in Calabrie, volgend jaar ben ik van plan een andere regio te doen, Puglia…misschien kun je eens kijken op www.lacanto.it

groeten Joost