Kuala Lumpur

Hey iedereen,

In oktober vlieg ik ook naar Kuala Lumpur en daar wacht ik dan op mijn vriendin die vanuit Manilla komt.
Ik heb hier en daar al beoordelingen gelezen over hotels maar heeft er iemand een goede suggestie. We zoeken een middenmaat hotel met toch het comfort dat we thuis ook hebben, dus een propere degelijke kamer. Het mag in het centrum zijn … als het maar veilig is.
Alvast bedankt voor de info.

Gilbert

Ik heb zelf in het Ancasa hotel gezeten. Dit is een redelijk 3-4 sterren hotel in de buurt van Chinatown. Ik heb er zelf een goede tijd gehad (3 nachten). Op Tripadvisor zie ik nu ook redelijk wat negatieve reacties staan, maar ik had niks op af aan te merken op dit hotel.

Zat 2 weken terug in het Royale Bintang KL. Prima hotel en centraal gelegen:

http://www.royalebintanghotel.net/

Te boeken via de bekende websites zoals bijv Agoda.

Ik weet niet precies wat voor een idee jij bij KL hebt, maar ik mij daar nog nooit onveilig gevoelt. Misschien is dat in Manilla iets anders?

Maar er zijn genoeg goede hotels tegen relatief lage prijzen te boeken. Kijk daarvoor op de bekende bookingsites als booking.com, agoda.nl etc.

Onveiligheid… ik ben daar nog niet geweest maar als ik sommige commentaren lees op andere sites, dan is dat min of meer uit af te leiden.
In Manilla zijn er ook veilige en minder veilige plaatsen en dit zal overal wel zijn denk ik.

Op Agoda etc staan er commentaren te lezen en als je de vergelijking maakt, het is een beetje verdeeld, daarom dat ik het hier ook vraag. Misschien waren het mensen die een 5 sterren verwachtten ook al hadden ze maar een 2 of 3 sterren geboekt.

Alvast bedankt voor de info …

Hoi Gilbert,

Zoals gezegd, ik heb mij in KL en elders in Maleisië niet onveilig gevoeld… Nu ben ik voornamelijk in de toeristische gebieden geweest dus dat zal misschien mee spelen. Alleen met oversteken is het even wennen, maar als je dat gewoon bij de diverse oversteekplaatsen doet dan gaat dat ook gewoon goed…

Qua hotel heb ik goede ervaringen met Istana. Centraal gelegen, goed ontbijt en lekkere douches.

Succes

1 like

Ik denk dat Maleisie een van de veiligste landen van Azie is! (Niet dat de rest onveilig is.)

Bij het lezen van commentaren van mensen op hotels moet je je altijd goed afvragen wie het commentaar geschreven heeft, en wat voor iemand jezelf bent. Amerikanen en Australiers vinden iets al snel niet goed, je geven dan ook een slechte beoordeling. Maleisie is weliswaar redelijk welvarend, maar het ontwikkelingsniveau is absoluut lager dan in NL. En dus is er wel eens toilet in een hotel wat door loopt, en zit er wel eens een mier op de gang van een hotel :slight_smile:

1 like

Je hoeft je geen zorgen te maken of het veilig is of niet in KL, het is hier zeker veilig en als je ook in het centrum wilt zitten met een redelijk goed hotel kijk dan bij de verschillende booking sites zoals Agoda naar hotels die liggen in Bukit Bintang, hier vind je hotels in verschillende prijsklassen en centraal gelegen. Monorail en veel shopping malls bevinden zich hier.

Kijk niet alleen naar de commentaren op die websites voor de verschillende hotels maar zoek bijvoorbeeld naar de hotel website, kijk waar het hotel gelegen is en zoek naar andere informatie omtrent de buurt waar het hotel ligt enz.

Succes,

Frank

1 like