Dat is een hele leuke ervaring, je krijgt een gids die met je meeloopt en je alles verteld over krokodillen. Het is nog vrij nieuw, ongeveer 7 maanden geleden is het open gegaan, maar het is echt mooi. Je kan zelfs foto´s maken van het gehele park van bovenaf. Als je heel lief bent mag je misschien wel een krokodil aaien en vasthouden. Ook kun je de farm bezoeken op het moment dat de krokodillen gevoerd worden. Wij hebben zelfs echte krokodillentanden gekregen.
Veel plezier!
Ik ben ook in het krokodillenpark geweest met enkele vrienden en voor ons stelde het weinig voor. Om foto’s te trekken moesten we extra betalen, maar dat nog ok, maar voor de rest hebben we er een half uurtje rondgelopen en we hadden alles gezien. We hebben zeker geen begeleiding gekregen van een gids en dat is ons ook niet aangeboden. Misschien zijn we op het verkeerde moment gegaan, of hebben we ons niet genoeg ingelicht op voorhand, maar het bezoek is niet zo meegevallen. Misschien valt het beter mee als je er een echte excursie van maakt, en niet zelf met de taxi gaat.
Groetjes, Joke.
Ook ik ben naar het Djerba Explore Parc geweest en heb daar de krokodillen bekeken. Het is mooi aangelegd en je kunt de krokodillen van alle kanten bekijken. Maar je kunt nergens informatie vinden, en het beetje wat er is staat alleen in het Frnas en Arabisch. Ook wij hebben geen gids gezien en er is ons ook niets aangeboden, je bent er inderdaad dan snel uitgekeken. Wij wilden nog even iets drinken op het mooi aangelegde terras aldaar, maar dat ging mooi niet door. Er was niemand te vinden die daar achter de bar werkte. Er zat iemand onder de poort bij de telefoon, die hebben we gevraagd of we iets konden drinken en het antwoordt was, nee, er is niemand en ik mag hier niet weg. Hopelijk veranderd dit allemaal nog, het is allemaal mooi aangelegd met een compleet dorpje met winkeltjes en terrasjes. Binnenkort wordt het Explore Parc opgenomen in de Nederlandstalige eilandrondrit en dat zal dan waarschijnlijk een hele verbetering zijn.
Hallo Joke en Marianna,
We weten niet waar jullie zijn geweest, maar wij zijn er nu twee keer geweest in Djerba en we hebben tot twee keer toe dezelfde gids gehad. Ook voor de foto´s hoefden wij niets extra te betalen. Wij zijn zelfs voor de tweede keer rondgeleid en er werd weer van alles verteld. De tweede keer namelijk waren er baby-krokodillen geboren in het park (september). Wij zijn dus weer extra ingelicht over de krokodillen. Ook konden wij wat drinken indien we dat wilden. Maar stel je voor, het overkomt je dat je geen gids ziet (al zijn ze moeilijk over het hoofd te zien omdat er 5 rondlopen en de gasten tegemoet komen) dan kun je aan de overkant van Djerba Explorer in het cafe voor bijna niets drinken. Het is namelijk wel een stuk goedkoper dan in de Djerba Explorer. En natuurlijk veel gezelliger omdat je tussen de lokale bevolking zit.
Ook in het museum (daar waar je de kaartjes koopt voor het park) werd er meteen een gids geroepen om ons te begeleiden als wij dat wilden. Wij hebben daarvoor bedankt aangezien het museum voor ons al bekend was. Al met al is het zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Vooral tijdens etenstijd van de krokodillen (maandag en vrijdag 17.00). Wij werden uitgenodigd om dan nog een terug te komen. Dan krijgen de krokodillen namelijk ruim een kilo kip per keer.
Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag of neem een kijkje op de djerba groep bij msn.
Ook ik ben naar het krokodillenpark geweest maar was er snel uitgekeken.
Het museum vondt ik wel mooi, en ik heb daar een tijdje rondgesnuffeld.
Ik heb daar maar 1 gids gezien die al op pad was met een andere groep mensen.
Mischien waren wij er op het verkeerde moment of te vroeg op de dag, maar in principe moet dat toch niks uitmaken.
We waren gewoon op eigen gelegenheid gegaan dus niet met een excursie.
Het park is wel mooi aangelegd en je kunt de krokodillen wel goed bekijken maar het is jammer dat er niemand was om ons iets meer te vertellen.
Volgende keer beter zullen we maar denken dan.