Krk of Cres

Hallo Koatië bezoekers,

Ik zoek een camping op Cres of KRK met een eigen haven en een zwembad.
Kan iemand mij vertellen bij welke camping ik dan moet zijn? De meeste hebben wel een haven maar geen zwembad. Voor ons met de kids een absolute pré.
We zijn al geruime tijd op zoek maar kunnen niets vinden.
Ik hoop dat julie me verder kunnen helpen.
Lex

Omdat je een haven zoekt ga ik er vanuit dat je een boot hebt en omdat je niet naar Istrië vraagt neem ik ook aan dat je geen massa gebeuren zoekt.

Een zwembad is wel leuk, maar ik vraag me af waarom dat nodig is wanneer je ook je eigen strand kunt opzoeken, waar het water zo ondiep is dat kleine kinderen er ook kunnen zwemmen. Voor het zout of zoet water hoef je het niet te doen, want veel zwembaden maken zoiezo al gebruik van zout water (is namelijk veel goedkoper dan zoet water)

Krk is een aardig eiland, maar in het hoogseizoen niet een klein beetje druk…het is massaal en daar moet je dus van houden. Qua watersport is het ook wel aardig, maar…het kan beter.

Ga je naar het eiland ernaast, niet Cres maar Losinj, dan heb je vlak voor Losinj de camping Poljana. Er is een grote haven voor de deur, met parkeerplaats voor je trailer. Benzinestation op ongeveer een kilometer afstand en het vaargebied is uitgestrekt. Er zijn vele baaien te vinden waar het water zeer rustig is, waar je prima kunt zwemmen (ook voor kleine kinderen) en via een klein ‘kanaal’ kun je naar de andere kant van het eiland en kun je vrij eenvoudig naar Cres of Krk varen.

Mali Losinj is bovendien een leuk dorp/stad, goede restaurants, Veli Losinj is ook de moeite waard. Op Cres heb je het dorpje Valun wat zeer de moeite waard is en omdat jullie een boot hebben kun je ook bij de blauwe grot alsmede het strand bij Ljubenice komen.

Een zwembad zul je niet aantreffen op Poljana, maar geloof me, je zult het niet missen. Ik ken Losinj op mijn duimpje, woon in Istrië en in het gebied waar jullie zoeken is dit de meest ideale camping.

Je kunt ook zuidelijker gaan, richting Dalmatië, maar ook daar zul je niet zo snel een zwembad aantreffen, doch het vaargebied wordt er wel een stuk mooier op. Wil je echt mooi varen dan zul je toch naar Dalmatië moeten.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie.
Inderdaad was het voor zout afspoelen en ochtend zwemmen met de kids.
Maar goed we kunnen wel wat met je antwoord.
In ieder geval bedankt en we zullen zeker wat met je info doen.
m.vr.gr.