We willen kortelings starten met onze zoektocht voor tickets voor augustus 2015. Ruim op voorhand dus.
Aangezien we nog voldoende tijd hebben, wou ik toch weten wanneer we best onze tickets reserveren. Wat is voor jullie een goede prijs voor deze periode. Aan de bodemprijs zal je nooit geraken, maar zouden redelijk goedkope tickets mogen kosten in augustus 2015?
Daar is nu nog heel weinig van te zeggen wat de tarieven in augustus 2015 zijn. Maar de kans op speciale aanbiedingen in die periode (hoogseizoen) zijn erg klein. Duitse websites zoals billigfluge.de hebben vaak betere tarieven en geven je de mogelijkheid een prijsalarm in te stellen. Daarmee verraad je wel dat je op zoek bent. Vliegticket-websites zetten een cookie op jouw computer en weten dat je een bepaalde ticket zoekt. Jij krijgt dan geen extra lage tarieven meer te zien. Tickets zoeken dus in de incognito stand van jouw brouwser, zodat er geen cookies geplaatst worden.
Ticketspy is ook een prima website om tickets te zoeken.
Eenmaal een leuke aanbieding gevonden? Direct boeken, een half uur later kan het tarief alweer anders zijn. Sommige bronnen beweren dat op dinsdag de laagste tarieven voorhanden zijn en ’ s nachts na 1 uur, omdat dan contracten met grote inkopers verlopen en de laatste stoelen voor die prijs op de markt worden gezet.
Tickets kopen? Een hele wetenschap!
Ik vlieg de laatste 6 jaar een keer of vijf per jaar vanaf San José naar Europa met Iberia.
Wat daar slechts aan is vraag ik mij af. KLM is inderdaad iets beter en heeft een kortere reistijd.
Maar wat mij betreft heb je een mooie prijs bij Iberia.
Bij Iberia wil nog wel eens een koffer blijven staan in Madrid. Maar die wordt dan de volgende dag naar je hotel gebracht.
Verder is Iberia net zoals andere vliegtuigmaatschappijen: Zitten, een vliegtuigmaaltijd nuttigen, filmpje kijken, wat slapen. En dan is het ook weer zo voorbij.
KLM is inderdaad qua service beter.
Snap ik, maar we zijn er nu nog vroeg bij dus willen de opties bekijken. en idd: als die koffer netjes wordt opgestuurd mogen ze heb voor 1000 EUR verschil (2 volw 1 kind van 6) wel kwijtraken bij wijze van spreken dan…
oh ja, en dr crux zit hem in het stukje “…wat slapen…”
bedenk wel dat 750 euro een uitstekende prijs is. Veel lager zul je niet vinden of het moet een stuntprijs zijn. Stuntprijzen betekenen wel een lange reistijd
Nu Yvan! Zoals Otto zegt kan de prijs snel veranderen.
De tickets die ik gisteren boekte aan € 750,- vanuit Dusseldorf is een heel vlotte verbinding met 1 stop in Madrid. Op de heenvlucht een wachttijd van 1,5u in Madrid en terug een dikke 4u. Dat is redelijk lang maar tegen deze prijs… Even rondlopen, iets eten, boekje lezen en het is voorbij.
Ik zal even je bericht aanvullen Frederik7028 en het voor de lezer makkelijk maken in het zoeken;
Prijs is te vinden via onder andere Tix.nl (nu 741,00 p.p.) De hele maand juli en augustus zijn er relatief mooie tarieven van rond de 750 euro. Wel met volgens mij een beperking in de bagage.
Nu je slag slaan?
Let wel op je overstappen. Op de terugvlucht zijn ze er met 4 uur maar ook 22 uur overstaptijd. Even goed zoeken.
Ik heb het tot nu toe altijd gehaald. Soms mijn koffer niet als ik door vertraging van de eerste vlucht maar 45 minuten had.
Maar die koffer was er dan de volgende dag.
het gekke bij Tix is dat zij melden dat je op de route Amsterdam-Madrid apart voor je koffer in het ruim moet betalen. Dat doen andere ticketsites niet. Ongeveer zelfde prijs, maar zonder vermelding van extra kosten voor de koffer op bovengenoemd traject.
Traject Madrid - San José is bij Tix wel incl. koffer.
Ik kijk graag op billigfluge.de . Zij hebben ook vaak voordelige tarieven.
op deze site kun je bieden op een vliegticket. http://www.priceline.com/
Klik op dat blauwe rondje bij het tabblad Flights.
Als je eenmaal je gegevens hebt opgegeven kun je tegen die prijs wel of geen ticket verwachten. Je hebt echter weinig inspraak in maatschappij en vliegtijden. Je kunt het proberen met een bijzonder lage prijs.