Kosten!

Beste mensen,

Ik ben 18 jaar en wil erg graag voor minimaal 3 maanden vrijwilligerswerk doen in een Zuid Amerikaans land of Thailand.
Voor beide heb ik een zwak.
Ik ben heel erg benieuwd wat de geraamde kosten zullen zijn voor 3 maanden…
Via enkele organisaties kun je voor ong. 1500 euro 2 maanden naar zo’n land. Dit is excl. ticket en maaltijden.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen aan wat voor een bedrag ik moet denken, en of iemand enig id heeft of er mischien organisaties zijn die een deel van je reis vergoeden wanneer je vrijwilligerswerk gaat doen.
Met vriendeljike groet, Rik.

Hoi Rikkerd,

Naar ik heb begrepen hangt het er van af hoe je je daar gedraagt en wat je van plan bent. Ga je zelf ook activiteiten doen? Waar wil je verblijven? Je moet ook rekening houden met inentingen, verzekering, tickets uiteraard, alles aan bagage, e.d. Wij rekenen voor een active periode van 3 maanden voor alles bij elkaar ongeveer E 7000,- Dat moet zeker genoeg zijn. Misschien hebben andere reizigers een andere ervaring/ mening?

Succes,

Willeke.

Hoi Rikkerd,

Naar mijn weten hangt het erg af naar welk land je gaat. Thailand staat bekent om erg goed koop en landen in Zuid Amerika verschillen nog wel eens in kosten. Ik woon en werk zelf in Mexico en voor Mexico klopt dit bedrag naar mij idee aardig. Hangt er natuurlijk helemaal van af hoe je wilt reizen en wat je wilt gaan doen maar ik zou het er voor kunnen doen. Ken verder geen vrijwilligers organisaties maar er zijn talloze forums waar dit onderwerp als eens is behandeld.

Succes,

Wouter