Vrijwilligerswerk ruilen voor...

Half september vertrek ik voor vrijwilligerswerk naar Zuid-Amerika om vrijwilligerswerk te doen. De eerste drie maanden ben ik in Ecuador, daarna wil ik door naar andere Latijns-Amerikaanse landen om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.

Weet iemand of er mogelijkheden zijn om vrijwilligerswerk te doen in ruil voor bv kost en inwoning bij de lokale bevolking? Zijn er locale bureaus die daarbij kunnen helpen of moet ik dan zelf op zoek?

Als ik via instanties in Nederland vrijwilligerswerk regel, zitten er bemiddelingskosten aan vast (80-90 euro per week). Hoe lager de kosten die ik maak, hoe langer ik in Zuid-Amerika kan blijven. Wie heeft er tips/adviezen/ervaring?

Gr Stephanie

check de website van wwoof (www.wwoof.org)
Het gaat als volgt: je wordt lid van wwoof, hier betaal je eenmaalig tussen de 20 of 30 euro voor (verschillend per land) en dan krijg je een boekje thuis gestuurd of je kan op internet checken naar adressen waar je kan werken tegen kost en inwoning.
Het is voornamelijk werk bij biologische bedrijven/boeren.
Je meld je aan per land.
voor meer info moetje zelf ff checken.
je kan je ook aanmelden bij www.joho.nl zij bemiddelen ook tussen bedrijven en personen, goede organisatie. Kost wel 25 euro maar je krijgt er echt veel info voor terug.

Hoi, goeie tip. Ik zal JoHo ook eens benaderen en kijken of ik dat boekje kan bestellen. Dank voor je reactie!

Via SIW kan je in die tijd deelnemen aan 5 verschillende projecten in Ecuador. Je kan ze opzoeken op www.siw.nl en dan zoeken in de database.