Kosten rondreizen zuid/midden Amerika voor ongeveer 5 maanden

Hoi reizigers,

Mijn vraag is eigenlijk gericht aan mensen die al een reis door ZuidAmerika hebben gemaakt.

Kunnen jullie eens vertellen hoeveel alles bij elkaar heeft gekost. Verzekeringen, voorbereiding, rugzak, de Reis, het verblijf daar. Ik vind het heel moeilijk hier een goede inschatting van te kunnen maken. En mocht je wat tijd over hebben zou je het kunnen specificeren naar wat elk land kost aan overnachting eten etc.

Mijn insteek is overigens de volgende: Ik wil graag vliegen naar MiddenAmerika ( Costa Rica ) om vanuit daar door te trekken naar ZuidAmerika om te eindigen in Argentinie. De bestemmingen ertussen ben ik nog niet helemaal over uit. Ik wil geen talencursus volgen omdat ik al vloeiend Spaans spreek. Verder ga ik echt voor de natuur en cultuur. Ik hou het dus graag lowbudget met gebruik van het locale openbaarvervoer.

In afwachting van jullie antwoorden, alvast bedankt!

Sebas

hoi sebas,
op de site www.joho.nl staat een rubriek over reiskosten. niet heel gedetailleerd, maar genoeg om een kostenschatting te maken. Verder moet het antwoord op je vraag ook in de lonely planet staan. succes met zoeken!

Bedankt voor je informatie.

Het is zeker een leuke interessante site ^^

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Ook ik had van tevoren keurig een planning gemaakt… Ik ben nu een maand verder en heb al meer uitgegeven dan ik gepland had! Waarom? Omdat ik veel trips heb gemaakt, zoals naar de Galapagoseilanden in Ecuador en ik ga ook de Incatrail lopen in Peru en ik had nog wat Spaans te leren…
Maar op zich is het lowbudget te doen, het scheelt heel erg per land. Je kunt eten voor 5 dollar op een dag en dito slapen. Reisverzekering is ook een kwestie van shoppen op Internet, ik heb er eentje afgesloten bij Elvia, die kostte me voor 5 maanden 324 euro. Mijn rugzak kostte de hoofdprijs, maar was al afgeprijsd. Bedenk wel dat het een goede investering kan zijn, mocht je nog eens willen reizen. Je kunt inderdaad veel met de bus doen hier, prima zelfs, voor lange afstanden is het wel fijn een camabus te pakken, anders kom je gebroken aan. Kost wel iets meer, maar is wel zo prettig. En ook in de nacht reizen scheelt weer een dag! Ik heb me wel flink verkeken op de afstanden en de tijd, daar ben ik pas achtergekomen toen ik hier was. De Lonely Planet geeft een leuke indicatie, maar het is soms sneller of mañana mañana… Nou ja, mocht je nog meer willen weten, dan lees ik het wel hier op het forum… Ik heb dus geen idee wat ik ga uitgeven of al heb uitgegeven. Ik weet wel zeker dat ik het de komende drie maanden dat ik hier zit nog wel ga redden en uitzingen, geen probleem!

Groetjes Vera