Kosten pinnen in Thailand

Had indertijd een thaise bank rekening (Bangkok bank)heb dat geanuleerd naar een paar jaar!Nu mijn vraag is,moest ik terug een thaise rekening hebben,en pinnen met mijn kaart,moet ik dan ook 150bath betalen?gegroet:georgessiam.

Nee George geldt alleen voor buitenlandse rekeningen, de fee voor Thaise rekeningen 20 of 40 Bath.

Zit bij de Siam Commercial Bank, betaald geen fee als ik pin bij ATM’s van de SIAM bank.
Enige waar je Fee voor betaald is als je geld opneemt met je bankboekje bij een ander filiaal dan dat waar je de bankrekening hebt geopend.

Dan is de rekening rap gemaakt Jan,enig idee wat voor bank ik moet kiezen in Thailand?groetjes:georgessiam.

Sorry Jan,ik was wat te rap met mijn vraag over een bank te kiezen in Thailand;Jokee heeft mijn vraag al behandeld! het wordt Siam commercial bank!!bedankt Jokee!,en Jan! g.s

Als je geen non-immigrant visum hebt doet Siam Commermcial Bank vaak moeilijk.

het beleid is afhnakelijk van het bankfiliaal, maar Bank of Ayudhya is vaak makkelijker om een rekening te openen met alleen een toeristenvisum.

Zouden ze moeilijk doen bij Siam commercial bank Steven?Je spreekt nu over de Ayudhaya bank,hoeveel zouden die vragen om te pinnen?(bij hun pinautomaten of andere banken)laat maar iets weten Steven!gegroet:georgessiam>>> 4de februarie

Heb geen idee waar je deze info vandaan hebt?
Mijn rekening geopend zonder dat ze om mijn visum hebben gevraagd, paspoort was genoeg. ( moet er wel bijvermelden dat ik een rekening op 2 namen heb geopend, mijne en die van mijn vriendin, zonder getrouwd te zijn of in Thailand te wonen) Moest wel een inlogcode voor scb easy( internetbankieren) ophalen bij bankfiliaal, omdat de rekening op 2 namen staat. (Ik heb de Pinpas, inlogcodes etc).
1e naam is de mijne, dwz dat ik met mijn pinpas en paspoortnr het maximale bedrag wat je per dag kan pinnen kan wijzigen bij de ATM( standaard 20.000, te verhogen met paspoort naar 200.000 THB)
P.S. Mijn visum is toeristenvisum, woon lekker in de kou!!!

Eigen ervaring pus opmerkingen over openen bankrekeningen van andere fora.

Zoals gezegd, maar lezen valt niet altijd mee: “het beleid is afhnakelijk van het bankfiliaal”.

Als ze je paspoort inzien zien ze trouwens ook je visum, maar dat zou in jouw geval, met een toeristenvisum, maar iets hebben gescheeld. Non-immigrant visa werkt makkelijker, maar toeristenvisum is beter dan geen visum.

Voor zover ik weet rekenen alle banken 20 Baht voor opnamen bij automate van het eigen merk buiten de eigen provincie en hetzelfde bedrag voor openamen bij automaten van een ander merk.

Of we moeten massaal op zoek gaan naar ATM’s v/d Aeon Thana Sinsap Bank, volgens forums waar voornamelijk Expatt’s op actief zijn rekenen deze niet de 150 THBT per Transactie maar staan dan ook niet zo in overvloed als van de gemiddelde andere bank. Maar opmakend uit de forum’s meestal wel bij de Tesco Lotus.

Hier onder de link naar de site v/d bank waarop je ook weer kan vinden waar de ATM’S te vinden zijn, als je daar je tijd aan wilt besteden.

http://www.aeon.co.th/lang/en/menu/Bank

Happy hollidays :vak02:

Inmiddels een klacht ingedient bij de AFM.
Daar het moeilijk is om extra kosten die door een buitenlandse bank in rekening worden gebracht te verhalen bij je eigen bank heb ik de klacht op basis van slechte voorlichting ingediend.
Een bank dient zijn klanten volledig te informeren over de producten die hij aanbied, de ING stelt dat je bij een pinautomaat met een maestro logo kan pinnen tegen een tarief van € 1,82 met 0,8% koersopslag ( of 0,8% koersopslag met een royaal pakket). Deze voorlichting is dus niet volledig en daartegen heb ik een klacht ingediend.
Ik hoop dat meer mensen die een betaal of royaal pakket van de ING of andere bank een klacht indienen tegen deze “criminele” praktijken, zodat ze snel hun kostenstructuur zullen aanpassen.
Om een klacht in te dienen bij de afm:
http://consument.afm.nl/consumenten/contact.aspx
dit kan ook anoniem.
Gewoon veel schrijven en vooral blijven reageren op standaard e-mails of brieven.
Neem geen genoegen met het antwoord: Daar kunnen wij niks aan doen, ga maar klagen in thailand!
Met zijn alle krijgen we die bonussen en rare kosten er wel uit!

Nog een update:
Er is een bankrekening die geen kosten voor het pinnen in het buitenland in rekening brengt: http://www.triodos.nl/nl/static/pdf/folderinternetbetaalrekening
Jaarlijkse kosten € 13,75 dit is weliswaar € 1,35 per jaar meer dan de ING voor het goedkoopste betaalpakket rekent, maar met 1x pinnen heb je dat er al dik uit. Deze bank berekent ook geen koersopslag van 0,8% bij pinnen in het buitenland. Besparing € 5,00 bij 1x pinnen van 20.000 THB
Uiteraard blijven de kosten van thaise banken bestaan.

Voor mij is de keuze reeds gemaakt, vandaag wordt er een rekening bij triodos geopend met de bekende overstapservice.

HARDE ACTIE!

Ik heb een betaalpakket van de ING en betaal dus niet de kosten van 1,82 euro per opname :slight_smile:
En eerlijk gezegd maak ik me hier niet zo druk over…

Jouw betaalpakket kost € 30,80 per jaar en dan betaal je ook nog die 0,8% (+/- €3,37 bij pinnen van 20.000 THB).
Natuurlijk zijn het geen gigantische kosten, echter de banken gaan er van uit dat mensen zich niet zo druk maken over € 5 of € 8 euro op vakantie.
Maar dat is nu precies mijn punt, het gaat mij niet om het bedrag, maar op de manier waarop dit van ons afhandig wordt gemaakt.

op jaarbasis gaat dit over meer dan € 100.000.000 wat dan weer via een bonus in de broekzak van een omhooggevallen bankdirecteur terecht komt.

Daar mag je je best wel een beetje druk om maken, want voor je het weet ben je zelf ook slachtoffer net als al die gedupeerden van de ICE-safe en DSB-bank

Maar waar is de ING dan niet volledig volgens jou ? Dat ze niks vermelden over het feit dat Thaise banken nog eens THB 150 in rekening brengen per transactie ? Hier heeft de ING dus niks mee te maken dus hoeven ze ook niet te melden…