Wie kan mij vertellen wat de gemiddelde kosten zijn per maand?
En dan zonder de kosten van ondernemingen zoals dagtrips of activiteiten…
Maar mét een eventuele treinreis om je te verplekken van verblijfplaats/land.
Ik ben mij een financieel plaatje aan het maken maar kom ook op dit forum veel verschillende prijzen tegen…
Ehm, dat hangt er natuurlijk vanaf waar je heen gaat he. Misschien handig om even erbij te vermelden? Ik geef hier (Argentinië) ongeveer € 15 per dag uit denk ik, maar ik heb dan ook een goedkoop huurhuisje (€135 per maand) en het eten is ook niet duur. Ik denk dat mijn grootste uitgave de pokerclub is waar ik 2x per week naar toe ga (en niet altijd win)
Ja sorry, ik zat er zelf even iets teveel in
Ik ben van plan om naar Peru, Chili, Argentinie, Brazilie, Costa Rica, Mexico en de VS te gaan… En waarschijnlijk nog een paar… Dit alles over een periode van zo’n anderhalf jaar…
En ik ga uit van overnachtingen in Hostels…
En goed om te horen dat er ook pokerclubs zijn
Hoi,
het is zo verschillend van land tot land he. Flipsen spreekt van een goedkoop huurhuis van 135€ maar ik kan je dan weer vertellen dat Boliviaanse vrienden van mij maar 100$/maand betalen en zij wonen in een groot vrijstaand huis met tuin.
Ik denk wel dat Bolivia het goedkoopste land is van de landen die je opsomt. Ben er zelfs vrij zeker van. Je maakt het zo duur als je zelf wil maar als je zoals ik weinig bealng hecht aan luxe, vind je hostalletjes vanaf 10 bolivianos per nacht. Je kan zelf eten kopen, iets op straat kopen of op restaurant gaan, maar zelfs als je op restaurant gaat, ben je nog maar 6 tot 10 bolivianos kwijt. Een busreis van de éne stad naar de andere kost je tussen 15 en 25 bolivianos. Binnenlandse vluchten weet ik niet.
In Peru was alles ongeveer dubbel zo duur als in Bolivia, toch toen ik ging in 2002. Ik weet niet hoe de verhoudingen nu liggen. Dus daar had je hostalletjes vanaf 10 soles, maaltijden vanaf 5 of 6 soles, …