over twee weken is het dan zover. ik zal dan mn reis aanvangen naar zuidamerika samen met een vriend. we hebben 5 en een halve maand om van Buenos Aires naar San Francisco te komen. Nu reist bij mij de vraag, we hebben bijden een budget van ongeveer 4500 euro, hoeveel je per dag per land nodig hebt als je zo goedkoop mogelijk leeft… is er iemand anders die graag de zwerver ergens uithangt en weet hoeveel je per dag ongeveer kwijt bent in de landen:
Argentinie,
Chili,
Peru,
Bolivia,
Ecuador,
Cuba,
Mexico en de USA?
en heeft iemand enig idee hoe het met de prijzen zit van openbaar vervoer in de zuidelijke contrije van zuid-amerika?
Ga je nou met de boot naar zuid amerika?? of zie ik dat verkeerd.
Maar goed om bij je vraag te komen.,
Ik vroeg me dit ook steeds af hoeveel ik nu mee moest nemen aan leefgeld op reis.
Ik vertrek 1 maart voor 3 maanden naar Peru Bolivia ecuador samen met een vriendin.
Als ik nu nog even 40 uur in de week doorwerk. vertrek ik met een bedrag van 2000 euro (en die vriendin van mij ook met 2000euro) en als het echt nodig is heb ik nog met mijn ouders geregeld dat als het echt nodig mocht zijn ik van hun 2 x 500 euro kan lenen. (maar liever niet)
In de lonely planets van de landen kan je goed zien hoeveel je ongeveer per dag kwijt bent. Voor peru was dit geloof ik rond de 10 tot 25 euro per dag. zal dan rond de 15euro worden Ecuador en Bolivia waren geloof ik goedkoper. Daarbij komen natuurlijk nog de excursies voor mij zullen dan de grootste kosten Inca trail worden en 1 binnenlandse vlucht van Cuzco naar noorden van Peru.
Hoop dat je door mn informatie voorjezelf nog iets meer n beeld kan schetsen.
Ik wens je heeeeeeeeeeel veel plezier toe. En tof dat je over 2 weken al gaat. ik moet nog even 6 weekjes wachten, maar dat gaat ook wel snel.
Soms ook wel traag hier in het arcief bij essent. haha.
Kan je informatie over onze dagelijkse kosten in Ecuador, Peru, Argentinie, Bolivia en Chili geven.
In het algemeen is het overigens belangrijk te weten dat wij met z´n 2-en reizen, vrijwel altijd een doubleroom nemen, altijd met het openbaar vervoer reizen in de niet altijd meest comfortabele klasses, véél plaatsen in korte tijd willen zien (dus veel reizen), budget-hostels nemen, een hoop tours boeken en zo´n 3 keer per dag ergens eten (goedkoper dan zelf koken…), het liefst enigszins cheap, maar als ontzettend ´basic´ zou ik onze reisstijl ook weer niet willen bestempelen. Genoemde prijzen zijn dus inclusief alle dagelijkse kosten en tours.
Ecuador: +/- 25,-- euro (excl. Galapagos, +/- 800 euro)
Peru: +/- 27,-- euro
Bolivia: +/- 25,-- euro (goedkoper dan de rest, maar daardoor doe je ook weer duurder)
Argentinie en Chili: kan nog geen daggemiddelde geven, maar een hele dikke biefstuk is in Arg. 3 euro en een liter Heineken 2 euro. Slapen doe je voor ongeveer 6 euro (dorm). Vervoer is wel weer een stuk duurder dan in de andere landen, maar ook comfortabeler. Reken op heel veel en lange busreizen, en zeker 2 euro per uur. Chili is opeens een heel stuk duurder. Slapen doe je nauwelijks voor minder dan 8 euro, busreizen zijn weer duurder dan in Arg. en ook het eten is duurder (ongeveer 7 euro per volledige maaltijd). Het allerduurste schijnt het zuiden van deze landen te zijn, waar zowel bussen, voedsel als hostels een paar keer qua prijs over de kop gaan…
Ga zeker niet af op de prijzen van de LP on a shoestring, (onder andere) dáár klopt werkelijk helemaal niets van. Hoogseizoen zorgt ook voor verschrikkingen.