Ik vertrek aankomende vrijdag voor een 10 daagse reis naar Nepal. De eerste twee dagen verblijf ik in Kathmandu. Daarna wil ik een meerdaagse trekkingstocht maken. Hiervoor heb ik online contact gezocht met een bureau. Voor €399 bieden zij mij onderstaand programma aan. Is dit een redelijke offerte, of ben ik (veel?) goedkoper uit wanneer ik dit in Kathmandu regel? Ik hoor het graag van de kenners! Alvast bedankt voor de reactie.
Nov-18: First Fly to Pokhara and Drive to Nayapul with Guide and trek to Tikhedunga.
Nov-19: Trek to Ghorepani.
Nov-20: Early morning visit to Poon hill and trek to Tadapani
Nov-21: Trek to Nayapul and Drive back to Pokhara
Nov-22: Drive back to Kathmandu
Nov-23: Departure from Kathmandu
Vliegticket naar pokhara is 95 dollar,
4 Dagen een gids zal ook iets van 80 - 100 dollar kosten.
Eten tijdens een trekking, 10-15 dollar per dag
Bus naar kathmandu: 20 dollar (toeristenbus, inclusief lunch).
Je kunt het zelf uitrekenen. Aan de andere kant bespaart het je al het gedoe ter plekke, dus je kunt afwegen of je 100 euro goedkoper uit wilt zijn en het zelf te gaan regelen, of nu boeken en onbezorgd op reis. Maar als je in Pokhara een trekking bureautje in wandelt en zegt: ik wil morgen of overmorgen deze tocht lopen en heb graag een drager/gids, dan is het zo geregeld… En heb je het voordeel dat je kennis kunt maken en bij iemand die je niet aan staat nee kunt zeggen.
399 is veel geld. Ter plekke ben je minder dan de helft kwijt. Als je eten er bij zit danscheelt dat nog een 50 euro maar ik denk dat dit niet is meegerekend. Wat erik als schrijft het scheelt veel gedoe. Vergunningen halen uitstippelen enz als je maar 10 dagen hebt en er nog nooit bent geweest.