Geachte aanwezigen,
Ik ben een rondreis door Brazilië aan het plannen. Daar wil ik +/- 3 à 4 maanden backpacken. Ik vroeg me af of iemand met ervaring me zou kunnen vertellen hoe duur het leven in Brazilië is. En dan denk ik aan overnachting, eten en drinken, activiteiten en het rondreizen (vervoer). En hoe zit dat tussen de verschillende steden onderling?
:vak01:
Hoi,
Wij zijn vorig jaar 4 weken naar Brazilië geweest. En over 5 weken gaan we weer voor 3 weken. Vorig jaar hadden we vanuit Nederland een rondreis georganiseerd door heel Brazilië. Ook een aanrader, regel niet teveel. Iedereen is zo behulpzaam daar in Brazilë. Je zult een hoop kosten besparen op deze manier. Wijzelf hadden een hotel geboekt, maar 1 nacht daar geslapen, daarna alleen bij mensen geslapen die wij in Brazilë hadden leren kennen. Hiergaan wij over 5 weken weer naar terug.
Maar om een idee te geven voor de kosten om daar te kunnen leven.
Overnachting:
Poussada 20 t/m 100 real p.n. Meestal is het ontbijt inbegrepen.
Eten, het goedkoopst is eten per kilo, ligt dus hoeveel je eet.
Mijn man at ongeveer voor 8 tot 10 real.
Taxi’s zijn vrij prijzig in Brazilië, maar valt te onderhandelen.
Bussen zijn het goedkoopst. Om te vergelijken, wij hebben de bus gepakt van Rio naar Sao Paulo en waren 70 real kwijt p.p. En deze bus was erg lux. Er zijn dus ook goedkopere.
Omgerekend hebben wij alle bedragen gedeeld door 2,5 gedaan om een reeël beeld te krijgen in euro’s.
Ikzelf wil volgend jaar zomer ook voor 3 maand weer naar Brazilë. Ik kom zelf uit Brazilë maar heb mijn hele leven lang Nederlands gesproken, dus ik zou heel graag terug willen naar mijn roots en de taal willen leren. Dit is namelijk echt een aanrader voor mensen die daar heen willen, leer in elk geval iets in het Portugees. Niet dat je een groot probleem hebt, want de mensen zijn echt heel erg behulpzaam, maar je zult merken dat het bijvoorbeeld in het openbaar vervoer echt nodig zult hebben.
Mocht je meer dingen willen weten. Vraag gerust!
In elk geval succes met het voorbereiden van je reis.
Groet Roos
Lees de antwoorden in deze thread.
Boa viagem,
Cécile