Hoi allemaal,
Ik zal dit jaar van 15 augustus tot 15 oktober gaan backpacken door Brazilië. Ik heb een inschatting gemaakt van de kosten die ik daar zal gaan maken en schrik nogal van wat ik lees op blogs etc.: ongeveer 40/45 euro per dag. Echter is het me niet helemaal duidelijk of dit voor laag- of hoogseizoen geldt.
Kan iemand mij vertellen wat ik gemiddeld kwijt ben per maand om te kunnen reizen rond de aangegeven periode?
Thanks!
Groetjes,
Mirjam
Dag Mirjam,
Fijn dat je plant om naar Brazilië te komen :zon02:
Het leven in Brazilië is helemaal niet zo duur als sommigen (dikwijls zijn dat de typisch "Thailand-toeristen trouwens) die beweren dat het leven hier duur is.
De EURO staat trouwens historisch hoog in waarde tenopzichte van de Braziliaanse REAL
Ook in het geval van een backpacker maakt hoog en laag-seizoen niet zo veel uit.
Tenminste als het niet je bedoeling is om in hotels te overnachten.
Een hostel (herberg) vind je hier vanaf een 10tal euro per nacht
(je zou alternatiefsgewijs ook kunnen kijken via Couchsurfing ivm je overnachtingen)
Op gebied van eten … ik eet (hier in Salvador da Bahia) makkelijk een heerlijke en uitgebreide dagschotel voor amper 3 à 4 euro. Aankopen in de lokale supermarktjes terzake zijn ook niet overdreven qua prijs.
Een bustrip blijft ook binnen aanvaardbare grenzen :
- lokaal in de stad betaal je minder dan een euro
- grote stadszones (hier in Bahia tot zo’n 65km) kom je op amper 2 euro
- langer verplaatsingen met comfortabele bussen kan hier bvb voor een 30tal euro voor iets minder dan 500km
Om dus 45€ per dag (of zo’n 170R$) uit te geven mag je al behoorlijk spenderen.
Ik wens je nog een aangename reis toe
BX