Hallo
Ik ga samen met een vriendin 4weken reizen door Brazilie
Rio, Salvador, Porto Seguro, Olinda, Natal.
Nu hebben we alle vluchten en overnachtingen al geboekt.
We hebben een dagbudget van 75 euro pp. voor taxi,eten,drinken,excursies.
Nu is mijn vraag, kunnen we hiermee goed rondkomen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ontbijten heb je normaal in je pousada, zoniet reken ongeveer 5R$ pp
Hier in Salvador kan je middag-eten vanaf 5R$ pp maar in de betere ‘kilo-resto’s’ mag je ergens tussen de 15 a 20R$ pp rekenen.
Voor’s avonds reken je maar ergens tussen de 10 en 35R$ (afhankelijk of je snackt of iets uitgebreider eet).
Een taxirit kost (afhankelijk van je traject, en moment van de dag) ergens tussen de 15 à 30R$ per rit.
Excursies reken je ongeveer vanaf 45R$ pp (aarzel niet eens hier te kijken)
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, zeker betreft eten. Dat je vluchten en overnachtingen zijn geboekt scheelt, want dit viel bij mij een beetje tegen toen ik dit elke keer weer moest betalen. Voor excursies moet je inderdaad een beetje rekenen vanaf 45 real.
Maar 75 euro per persoon per dag voor alleen eten, drinken en excursies moet naar mijn idee wel lukken. Zeker als je een keer een dagje strand pakt wat alweer in excursie geld scheelt en je weer meer hebt voor een volgende dag.
Ik was voor slapen, eten, bussen, taxi’s, bioscoopbezoekjes en excursies ongeveer 40 euro per persoon per dag gemiddeld kwijt. Overnachtingen kostten ongeveer 10-15 euro dus voor 25-30 euro per dag gemiddeld had ik al die andere dingen. Ik at ongeveer 1 à 2 keer per dag bij een restaurant, de rest gratis ontbijt bij het hotel of zelf fruit halen op de markt of iets kopen bij een kraampje op straat (tapioca ofzo). Porquilo (per kilo) restaurants zijn inderdaad voordelig en handig want je kan nemen wat je lekker vindt van een buffet.
Kleding is ook goedkoop dus neem niet teveel mee want je zult vast wel wat bijkopen.
Ik probeerde zo min mogelijk taxi’s te nemen want die zijn in verhouding duur, maar in steden na 8 of 9 uur 's avonds deed ik dat wel.
Dit was wel in 2006 en inmiddels schijnt het wel weer wat duurder te zijn.
Pas op voor dieven anders ben je natuurlijk wel duur uit.
M’n foto’s vind je hier.