Rondreis

Hallo Braziliëdeskundigen!

In november wil ik met mijn vriendin voor ongeveer 4 weken naar Brazilië. Binnenkort gaan wij ons ticket boeken. Waarschijnlijk vliegen we op Sao Paulo omdat dit het goedkoopst is. In Soa Paulo boeken we dan vooraf voor de eerste nacht een hotel en de volgende dag willen we naar Rio de Janeiro.
Behalve Rio willen uiteraard ook naar Iguaça en de Pantanal.

We willen met de bus reizen en overnachten in een guesthouse/bb/hostel. Kamer hoeft niet luxe te zijn maar deze willen we niet delen met andere gasten.
's Avonds willen we lekker eten maar niet in luxe restaurants en behalve soms een biertje drinken we geen alcohol.

[ul]
[li]Hoeveel euro hebben we ongeveer nodig om vier weken door te brengen in Brazilië exclusief de tickets en de eerste hotel overnachting in Sao Paulo? Is 2000 euro voldoende voor ons tweeën?
[/li][li]Hebben jullie tips waar we verder nog heen zouden kunnen gaan? Op “bus-afstand” en binnen een redelijk budget. We houden van alles: natuur, cultuur, bezienswaardigheden…
[/li][li]Hoeveel moeten we ongeveer rekenen per overnachting voor twee personen en is de kans groot dat we overal in een guesthouse/bb/hostel terechtkunnen zonder dit vooraf te boeken in deze periode?
[/li][/ul]**

2000 euro per persoon is al aan de benauwde kant als je
deze plannen wilt realiseren

Soms is een busticket even duur als een vliegticket. Dus als je met de bus reist om de kosten te drukken, vergelijk eerst goed de prijzen vantevoren. En kijk eens wat een vliegticket kost als je op SP heen vliegt en terug vanaf Rio.

Een leuke route voor 4 weken SP-Foz-Bonito-Campo Grande-in SP overstappen richting Trindade-Paraty-Ilha Grande-Rio de Janeiro.

En 2000 per persoon lijkt me ruim voldoende Ines. Ik zou zo tussen de 3000 en 4000 totaal zeggen voor een maand.

Thx voor de reacties. Is toch wat duurder dan verwacht. Misschien toch eerst nog maar een andere goedkopere bestemming dan.