Kosten 2 mnd backpacken in China

Hebben jullie een idee over de kosten in China ?

we willen 2 mnd gaan backpacken .we zijn met z’n tweeen.
luxe zoeken we niet maar wel schoon guesthouse of hotelletje.
we willen wel veel bezichtigen, maar de meeste dingen zelf doen als dat kan en niet met tourtjes ofzo.
kun je in china dingen zelf bezoeken ? of moet je toertjes boeken.

wat denken jullie waar je dan rekening mee moet houden ?
ik neem aan dat de prijzen iets hoger zijn dan die in thailand, laos, cambodja en vietnam ?

Je hoeft niets. Je mag op eigen houtje gaan maar het is een heel geregel?!Ik ben op eigen houtje 2 jaar naar China (o.a Beijing en Shanghai) geweest.De kosten voor levensonderhoud is zeer goedkoop. Dus je hebt geen eetbudget nodig. Zelf ben ik veel kwijt aan lokale vliegtickets of overnachting (***hotels).

Lokaal eten is goedkoper dan westers georienteerde eetcafes. Voor een driegangen menu (diner) ben je zo Euro 7, p.p in een eettent kwijt! De porties zijn groot!

Voor overnachting probeer de officiele en offieuze hostels Euro 12 in de stad. Xian heeft een hostel en Shanghai zelfs 2.

Taxi, metro, bussen zijn heel goedkoop. Voor een taxi is het starttarief Y7 of 10 (Yuan). Vliegveld Xian - hotel Y170 (40 km).
Treintickets zijn goedkoop maar reserveer tijdig de kaartjes dagen van te voren! Reserveer kaartjes bij Chinese reisbureaus en niet bijvoorbeeld Amerikaanse of Australische reisbureaus. Metro is 3 Yuan per rit. In Shanghai heb je verschillende tarieven voor verschillende lijnen. Je betaalt 5 Yuan voor de nieuwe lijnen.

Natuurlijk kan je op alles op eigen houtje doen maar je hebt als buitenlander een probleem, de Taal. De Chinezen spreken geen woord Engels of alleen een paar woordjes. Chinees op Reis is erg handig. Ik heb het altijd bij me. Ze zijn naar westerse uitziene buitenlanders zeer hulpvaardig en vriendelijk, heb ik ervaren. Je hebt wel veel geduld nodig.

Ik heb een lijst interessante websites voor vliegreizen, hotels en trein: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?=59186
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=61264

Elektronisch apparatuur is net zo duur als in Nederland en de winkels hebben geen grote maten dus schaf goede schoenen en kleren aan!

Een leuk avontuur! Je kan lachen met die Chinezen. Rare jongens die Chinezen? succes

ik wilde het tabelletje van mijn site knippen en plakken maar dat ging niet EN ik ben te lui om het over te tiepen. Kijk dus op www.bolletjeom.nl onder reiskosten Deel 1 en zie daar onze kosten gesplitst in vervoer,eten, slapen etc

ons daggemiddelde voor 2 personen lag toe op 47 euro

hoi brian
ik begrijp dat je niets moet. maar in vietnam was het op sommige plaatsen zo dat je het gewoon niet zelf kon doen, of dat het veel te ingewikkeld was. dat bedoel ik met moet.

hoi rudi
dank je wel . jou website had ik al bekeken , als ik iets over een prijs ergens wil weten kijk ik altijd eerst op jullie site. en jullie verhalen heb ik volgens mij allemaal al gelezen. echt een supersite.

weet iemand of het makkelijk gaat om een visum voor china te regelen in thayland of laos of kan je dat beter in nederland al regelen??2007 was ik in cambodja en daar regelde je heel makkelijk je visum voor laos,hebben er 4daagjes op moeten wachten maar verder heel makkelijk.iemand enig idee?alvast bedankt voor de moeite om te reageren.groetjes sharon

in bkk kan dit sowieso.

dankjewel karin

hoi karin, ik had nog even een vraagje.als je je visum voor china in bangkok regelt hoeveel tijd gaat daar dan overheen aangezien het in nederland wat ik heb gehoord wel weken kan duren?groetjes sharon

hoi
voor china weet ik het niet maar de meeste visum die je aanvraagt duren tussen de 1 en 3 dagen.
in nld kun je je visum dezelfde week nog ophalen, dit duurd geen weken meer.is weer makkelijker geworden na de OS.