Korte roadtrip Westkaap in maart

In maart hebben we nog een paar dagen vrij, en plannen een korte vakantie Westkaap. De planning is alsvolgt:

Kaapstad 1 nacht (eerder bezocht, we willen alleen het Kaapse schiereiland deze keer)
Robertson 2 nachten
Oudtshoorn 2 nachten
Plettenburgbaai 2 nachten (of Wilderniss)
Hermanus 2 nachten
of 1 nacht Hermanus en 1 nacht Kaapstad, in verband met de late terugvlucht zouden we eventueel direct vanuit Hermanus naar de luchthaven kunnen?

In verband met onze verplichte werkdagen op koopzondag zijn we helaas niet heel flexibel qua vluchten. Momenteel wordt het de keuze uit KLM of Swiss, waarbij Swiss iets gunstiger is qua aankomst en vertrek, maar helaas wel de overstap heeft.

Iemand ervaring met Africamps? We maken heel graag gebruik van jullie expertise!

Met Swiss vliegen is gewoon goed en de overstap is gewoon kort, dus best te doen hoor.

helaas kan je niet vanuit Hermanus vliegen, wel van George.

Dank je Thatch22! Ik vlieg gewoon terug vanuit Kaapstad, dat is op zich toch wel aam te rijden vanuit Hermanus? De Swiss vlucht vertrekt pas rond 20.00 uur. Nu al veel zin in!

Zeker, maar ga op tijd weg, het is een 2 baans weg.

De kampen van Africamps zien er goed uit. Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, wel al veel reclame van gezien. En ik geloof ook dat ze vrij veel geboekt worden, dus het zal wel ok zijn. Ze openen ook de ene na de andere nieuwe. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.

Hermanus is niet zo ver van de luchthaven, dus je kan gerust vanuit Hermanus naar de luchthaven rijden als je vlucht 's avonds vertrekt.

Vraagje, waarom 2 nachten in Hermanus? Misschien kan je nog een nacht extra in de Garden Route blijven?

Hee Moonrise, een extra nacht gardenroute, ja dat zou ook kunnen. Fijn, zo’n forum en de vlotte input!

Zo…geboekt. We vliegen Swiss, meteen ook maar stoelen gereserveerd bij Edelweiss. Met goed plannen nog een extra nachtje Wilderness, en toch gekozen voor 2 nachten in de buurt van Hermanus in verband met de lange reisdag van Wilderness die kant op. We houden niet erg van iedere dag verkassen. Africamps in Robertson, Oudshoorn en Stanford geboekt, en in Kaapstad (Bloubergstrand) en Wilderness een B&B. Nu al heel veel zin in, lekker touren, beetje eten. beetje drinken, beetje braaien, ik hou d’r van!

Een paar weken geleden 2 nachten bij Africamps in Robertson verbleven, zeer de moeite waard! Schitterende omgeving en de tent is werkelijk van zeer goede kwaliteit dus de ervaring mag gerust glamping genoemd worden. Zorg alleen dat je niet tent nummer 1 toegewezen krijgt, dan is je uitzicht namelijk lang niet zo mooi als waarmee ze adverteren…

Veel plezier!

Gr. Michel

Dankjewel voor de tip Michel! Nu al veel zin in.

Voorbereidingen vorderen gestaag, her en der al wat restaurantreserveringen, wijntourtje, maar eigenlijk wil ik ook nog een private game reserve ergens aan de Garden Route. Buffelsdrift lijkt me heel erg massaal. Het zou echt gaan om een dagsafari, dus geen overnachting. Garden Route Game Lodge heb ik gedaan, vond ik redelijk. Tuurlijk weet ik dat het anders is dan in het Noorden, iemand ervaring met Botlierskop? Of een ander superidee?

Addo elephants park is super

Hoi Annemiek, , lijkt mij inderdaad ook super, maar Addo is net iets te ver. Ons eindpunt is Wilderness, en vandaar uit rijden we langzaam terug naar kaapstad :wink:

Het is Botlierskop geworden, gewoon, ff sfeerpoeven en heerlijk lunchen op weg van Oudtshoorn naar Wilderness.We gaan zien wat het wordt. Nog 2 weken, en ben de route een beetje aan het finetunen. Twijfel nog hoe te rijden (scenic route) van Blouberg naar Robertson. Via Stellenbosch en Franschhoek of via Tulbagh en Ceres. Iemand voor- en tegens? Via Tulbagh lijkt me iets relaxter. Ben wel al in Stellenbosch geweest, nog niet in Franschhoek.

Beide routes zijn echt prachtig. Franschhoek is een leuk klein stadje met goede wijnfarms en dan via de Franschhoek pass rijden geeft je mooie uitzichten over de Franschhoek vallei. Na de pass kom je bij de Theewaterskloofdam en kan je eens zien hoe erg het gesteld is met het water van de Kaap (het is de belangrijkste dam).

Als je iets wil doen dat niet al te veel toeristen doen kan je over Tulbagh en Ceres. Eveneens een prachtige omgeving. Ik zou zeker ook even stoppen in Riebeeck Kasteel, een klein dorp maar heel gezellig. Stop even bij Allesverloren wijnfarm, hele goede wijn met mooie zichten. En als je van olijven houdt, stop dan ook eens bij Het Vlock Casteel.

Thanks Sabine! Kan zo slecht kiezen, minder toeristen lijkt me ook fijn. Volgend jaar maar weer dan.

Nicolea inderdaad, de Kaap provincie is zo mooi en heeft zovele kleine dorpjes die de moeite waard zijn. De volgende keer kan je inderdaad in de Kaap provincie een hele vakantie doorbrengen :slight_smile:

Maar ik zou toch een voorkeur geven voor Riebeek Kasteel, Tulbagh en Ceres, gewoon omdat het zo anders is, heel mooi en omdat bijna niemand van de internationale toeristen er komen :wink: En je hebt evengoed hele goede wijnboerderijen in die omgeving die veel minder toeristisch zijn. Even wel opletten, tijdens het weekend heb je daar veel Zuid Afrikanen die een uitstapje maken.

Klopt helemaal, daar is het heerlijk rustig, en zooo mooi