Korte roadtrip Europa juni 2011

Hey,

Ik ben Dimitri, 21j. Ik zou graag in juni voor een week of 10 dagen met de auto op reis gaan. Bij mij is het rijden zelf het leukste, maar ik wil ook andere landen ontdekken.

Ik heb vorig jaar met mijn Alfa 147 door Zwitserland en Italië gereden. 3000 km op een weekend. Ik zou graag iets gelijkaardig doen, beetje meer zelfs, maar dit keer niet alleen.

Alle suggesties zijn welkom, maar ik zie het ongeveer zo:
Twee of drie auto’s, 2-6 personen, naar een Europees land rijden, en langs een andere route terugkomen. Wat we onderweg doen of bezichtigen moet dan nog geregeld worden. Kleine goedkope hotelletjes misschien op voorhand regelen (Booking.com), zodat we elke avond een overnachting hebben.

Mensen die graag willen meerijden zijn ook welkom, dit verdeelt de benzinekosten.

Tips zijn ook altijd welkom, kent er iemand een site voor mensen met een gelijkaardige interesse?

Groetjes

Dimitri

Hi Dimitri,

Ik ben Sander, eveneens 21 jaar, 2e jaars bedrijfskunde student en een enorme autoliefhebber. Ik rij zelf een VW, maar dat mag de pret niet drukken :slight_smile:

Ik ben zelf ook op zoek naar leeftijdsgenoten die net als ik autoliefhebber zijn en het wel zien zitten om een roadtrip door (West-)Europa te maken. Vooral Zweden lijkt mij erg gaaf om een keer al rijdend te zien. Ook ben ik erg fan van de Autobahn haha. Overnachten lijkt mij inderdaad wel een goed idee (bij voorkeur in een hotel) tijdens zo’n lange rit.

Het liefste ga ik met 2 andere (of meer) autoliefhebbers op pad. Ik ken zelf eigenlijk maar heel weinig studenten bij mij op de uni die een auto hebben, laat staan zin hebben in een roadtrip en ook nog autoliefhebber zijn. Vrijwel iedereen gaat met het OV… Dus vandaar dat ik ff reageer op je topic.

Juni lijkt mij wel een goed idee. Maar Augustus vind ik ook prima.

Misschien dat we even gegevens uit kunnen wisselen? Ik ben net nieuw op dit forum (hoewel, 2 jaar geleden heb ik hier ook al eens wat geplaatst maar heb nu ff een nieuw account aangemaakt) en ik moet ff uitzoeken hoe ik contact kan opnemen hier. Ik ga ff proberen jou een pm te sturen.

grtz Sander

Hey Sander,

Blij dat ik een antwoord krijg van een gelijkgestemde ziel.
Alleen, wat is er mis met een VW? :stuck_out_tongue:

Voor mij maakt het echt niet uit waartoe, het mag alle richtingen uit. Het zou wel ergens in juni moeten zijn, omdat ik enkel verlof kan krijgen in juni. Een periode van 10 dagen max. ergens na 5 juni.

Ik heb je msn toegevoegd, kunnen we daar meer overleggen. Van mij mag er gerust nog iemand bijkomen.

Heb je toevallig familie in Belgie? Ik ken mensen met dezelfde familienaam…

Grtz

Dimitri

Hi Dimitri,

Da’s een snelle reactie :slight_smile:

Je hebt me volgens mij nog niet toegevoegd aan msn of het werkt goed. Misschien dat je het nog eens kunt proberen?

Anyway, ik zal dit topic ook ff op het Autoweek forum zetten. Ik hoop dat daar nog meer gelijkgestemden zitten.

We hadden graag nog minstens één auto, met 1 of 2 mensen erbij gehad alvorens we echt beginnen te organiseren.

Iemand die zin heeft in een roadtripje in juni?