Hallo. Ik ben een spontane vrouw van 32 jaar die graag Europa wil verkennen. Ik heb nog geen concrete plannen, maar weet dat ik graag nog heel veel wil zien en beleven. Ik kan in juli vertrekken, eventueel met eigen vervoer (heb een auto(otje)). Het mag low-budget zijn. Hoelang ik weg wil hangt af van de plannen of hoe gezellig het is.
Ik ben iemand die graag een land wil leren kennen. Ik houd van cultuur snuiven, lokale lekkernijen uitproberen, avonturen beleven en ben ook niet vies van een gezellig feestje. Een dagje op het strand met een goed boek vind ik ook prima, maar liever niet elke dag. Het is maar net hoe de wind waait.
Het lijkt me gezelliger om zo’n reis samen met iemand of met een groepje te maken. Misschien een stel meiden die de boel eens onveilig gaan maken ;). Spreek dit je aan of wil je mee brainstormen laat dan een berichtje achter.
Ondertussen iemand gevonden die ook wel mee wil. Een man van 26 jaar. Het plan is om een roadtrip door Europa te doen. Kijken waar de weg ons naar toe leidt. Het lijkt me gezelliger om dit met een groepje te doen. Zijn er mensen die nog interesse hebben?
Klinkt als een geweldig plan! Ik ben bezig met het plannen van een vakantie, maar anders dan backpacken door azie, wil ik het deze X liever met een groepje doen!
Sent from my HTC One using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Ha,
Dat klinkt inderdaad als een leuk plan. Ik wil zelf ook graag in Europa op vakantie en met zo`n groepje zie ik dat wel zitten. Dus als jullie nog een reisgenoot zien zitten, laat het dan even weten. Hebben jullie al een periode of tijdsduur in gedachten? Hoor het wel.
Wat ik in gedachten had voor de roadtrip is een rit door Duitsland, Tsjechië, Italië en Frankrijk. Ik dacht aan twee weken, misschien drie. Maar dat ligt aan de kosten en de rest van het gezelschap. Ik zou het mooi vinden als we bijvoorbeeld met 4 personen zijn. Ik dacht eraan om dan in hostels te logeren, want ruimte voor tentjes heb je dan niet in de auto. Ik heb zelf een goede, maar kleine auto. Met vier personen en hun bagage is het wel vol. haha. Of het moet een grotere groep zijn en dan met meerder auto’s. Er hebben wel meerder mensen gereageerd, maar weet niet of ze allemaal mee gaan of dat er een klik is. Dat vind ik namelijk wel belangrijk.
Ik ben zelf van ‘alles mag en niets moet’. Maar je behandeld elkaar wel met respect.
Ik vind het een leuk idee! Gezellig ook met een groep.
eventueel heb ik zelfs een 6 pers tent met extra ruimte die niet veel plek in beslag neemt. Wel een rijbewijs en auto, gebonden aan de zomervakantie door mijn werk.
Hotels alleen of denk je ook aan hostels?
Wie ben ik dan? Esther, 29 docente wislunde (nee niet zo een geitenwollensokken figuur, wel duidelijk in de linker onderhoek aldus mijn 14 jarige pubers) Hou van reizen, cultuur, zo nu en dam eens aan het strand hamgen, vrij actief en druk, enthousiast, rustig met een boek
Vorige reactie was wat aan de korte kant, dus zal nog even een uitgebreidere reactie sturen.
Ik ben dus Kristian, 30 jaar. Werk op een accountantskantoor. Het voorjaar is een drukke periode op het werk dus probeer in de zomer meestal een aantal weken op vakantie te gaan. Laatste week van juni en de laatste week van augustus al een actieve vakantie gepland met vrienden dus het zou leuk zijn als ik in juli nog wat anders kan doen!
Alles van tevoren plannen is niet zo mijn ding. Ik zie wel hoe het loopt. De afgelopen jaren met een maat op de bonnefooi op vakantie gegaan. Onderweg een hostel, hotelletje of B&B geboekt. Rondgetrokken in Schotland, Noorwegen, Zweden. Dus nu een keer de andere kant op lijkt me erg leuk. Heb wel een aantal stedentrips gedaan in Duitsland, daarnaast ook Praag en Wenen geweest.
Voorgestelde rondrit lijkt me prima. Ik ben vrij makkelijk in de omgang ( al zeg ik het zelf) en kan van veel dingen genieten. Niet echt een strandmens maar kan me daar ook prima een of twee dagen vermaken.
Ik heb net als de rest geen hele grote auto (station) maar is ook niet klein.
Tent of hostel maakt mij niet uit.
Mij lijkt het nog steeds leuk. Een klik is idd wel belangrijk als je hele dagen met elkaar optrekt. Aan andere kant, meestal komt dat ook wel weer goed.
Ha allemaal,
Ik heb ook nog steeds interesse. Ik ben 32, landschapsarchitect uit Arnhem en parttime student. Juli of augustus zou mij ook het best uitkomen.
Voor mij is 2 weken wel een beetje de max. Hou van cultuur, maar ook natuur en een beetje avontuur. Hoeft van mij niet erg fancy; hostel of tent is prima. Ik heb een rijbewijs en auto (eveneens niet erg groot). Spreken we een keer af met de geinteresseerden?
En zijn nu best een aantal geïnteresseerden. Een groepje van vier wordt het niet meer denk ik ;-). Leuk dat jullie zo enthousiast zijn.
Lijkt me goed plan om dan eens bij elkaar te komen. Ik woon zelf in Enschede. Misschien kunnen we even inventariseren waar iedereen vandaan komt en dan een gunstige lokatie op zoeken.
Een keer afspreken lijkt me een prima idee. Waarschijnlijk ben ik degene die wat uit de buurt woont. Ik woon nl. In Zeeland.
Wie doet een voorstel voor een datum, tijd en plaats? Mij maakt het niet zoveel uit waar we afspreken. Ik ben gewend aan het maken van roadtrips. Dat heb je als je in Zeeland woont
Is er voorkeur aan een dag in het weekend of kan het ook op een avond? Als het in het weekend kan dan kan ik wel op zondag 22 juni. In de buurt van Apeldoorn. Tenzij dat niet centraal genoeg is.
Zondag 22 juni is voor mij geen optie. Ik zit nl. van 21 juni t/m 28 juni in Zwitserland.
Een avond zou voor mij ook kunnen. Dinsdag 17 juni bijvoorbeeld, dan ben ik al een heel eind in de buurt. Apeldoorn is voor mij prima.
Apeldoorn is voor mij ruim 1,5 uur met de auto zonder file. Om maar niet te spreken over het openbaar vervoer. Doordeweeks is voor mij daarom wel lastig. Mijn wekker gaat elke dag voor 6 uur.
Ik heb geen voorkeur voor doordeweeks of weekend. Aangezien Esther voorkeur heeft voor een weekend kunnen we 29 juni afspreken. Dan is Kristian weer terug uit Zwitserland. En een stukje verder naar het midden van het land kan ook wellicht wat schelen. Utrecht?
ik kan me helemaal vinden in het soort trip dat je wil maken (low budget, roadtrip, 2 a 3 weken, …).
Zelf ben ik 29, V en woon in Antwerpen. Ik kan verlof nemen tussen 22 juli en 15 augustus. Heb zelf geen eigen wagen, maar ben een prima copiloot of dj
Moest er dus nog een plaatsje vrij zijn, ben ik zeer benieuwd naar de plannen.