Ik zou graag is van jullie kennis en ervaring gebruik willen maken.
Ik ben samen met een paar vrienden van plan eind september een relatief korte reis 13/14 dagen te maken door zuid west amerika te maken. Hierbij willen we graag SF en LA 1-2 dagen te bezoeken en eindigen met 2 dagen las vegas. Daarnaast willen we uiteraard de grand canyon zien,yosemite park, highway 1 en wellicht misschien death valley. In welke volgorde zouden we dit het meest efficient kunnen rijden? Get is de bedoeling dat we met een camper gaan rondreizen? En zijn er verder nog tips om te bezoeken?
Hi en welkom op hyet forum.
Waarom zou je met een RV willen gaan reizen als je dagen wil doorbrengen in SF, LA en LV? Daar is een RV niet erg geschikt voor.
Heb je erover gedacht een auto te huren? In Las Vegas is het vaak heel goedkoop overnachten. In SF heb je geen auto nodig en zelfs in LV kan je zonder. 13.14 dagen is kort om alle plaatsen die je noemt te bezoeken.
Zal je een voorbeeld geven.
Aankomst SF
2,3 SF
Naar Yosemite
Yosemite
Yosemite-Monterey
Monterey-cambria
Cambria-Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles-GCNP (8-9 uur rijden)
GCNP
GCNP-Las Vegas
Las Vegas
Voor Yosemite en GC heb je een reservering nodig.
Je kan tijd winnen door bv slechts 1 overnachting tussen Monterey en LA te nemen. (Cambria/San Simeo/Morro Bay)
Met een RV is LA naar GC nauwelijks een dagtocht meer te noemen.
Ik zou een SUV huren voor deze reis.
Yeehaw
Met een RV lijkt het ons kwa qua beleving mooier dan een rondreis in een auto, maar als het makkelijker en sneller te reizen is kunnen we het overwegen, maar de voorkeur gaat uit naar een RV.
Verder vroeg ik me af of het misschien efficienter is om in LA te beginnen en dan naar SF en via Yosemite, Death Valley naar Las Vegas om daar misschien de West Rim van de GC te bezoeken? of is de north of south rim echt vele malen mooier? Verder kunnen we misschien de 3e dag al vertrekken uit SF om iets tijd te besparen, of is dat niet aan te bevelen?
Het lijkt mij geen pretje om hartje zomer met een RV in Las Vegas te staan, terwijl je voor relatieve spotprijzen in de mooiste hotels kunt verblijven. Stel dat je er toch voor kiest dan moet je met zo’n RV nog door LV zien te manoeuvreren, probeer in een van de vele parkeerplaatsen bij de strip dat ding maar eens in een parkeergarage te krijgen. Het lijkt mij erg onhandig.
Ten aanzien van het reisschema. Dat is alleen te doen als je Amerika vanuit je auto wilt bekijken. Het is een moordend schema om deze route af te rijden.
Alternatieve route:
SF, via de kustweg (H1) naar LA en dan door naar LV (eventueel nog via San Diego)
SF, Yosemite, Death Valley, LV en afsluiten in LA (ook hier evt. nog met een lus via San Diego)
Het is de bedoeling zodra we in Las Vegas aankomen de camper inleveren en dan 2 dagen in een hotel verblijven. We willen eigenlijk de Grand Canyon niet overslaan… Zou dit een optie zijn? We hebben dan nog 1 dag over, we zouden een dag langer over LA - SF kunnen doen om daar iets meer rust te creeeren of tussen Death Valley en Grand Canyon west een extra stop kunnen inlassen.
1 Amsterdam -LA
2 LA
3 LA - Monterey
4 Monterey - SF
5 SF
6 SF - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Death Valley (overnacht voor Death Valley)
9 Death Valley - Boulder Beach
10 Boulder Beach - GC West - Las vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Amsterdam
dag 3 LA - Monterey ga je in ieder geval niet redden met een RV. Wij hebben dit stuk in 3 dagen gedaan. De kustweg is smal en bochtig met een RV ben je dan gewoon veel langzamer. Komt bij dat je regelmatig even aan de kant moet om het verkeer wat achterop rijdt/komt er even voorbij te laten. Ook dit kost tijd. Daarnaast is er zoveel te zien langs deze weg, dat je ook nog wel een keer wil stoppen. Tenminste ik ben er even vanuit gegaan dat je wel highway 1 wilt nemen.
Oke bedankt voor de tip. We willen inderdaad via Highway 1. Dan zoude we op dit uitkomen… is dit een beetje haalbaar? Zitten soms beste aardig afstanden tussen, maar ook een paar keer tussendoor een dagje niet rijden.
1 Amsterdam -LA
2 LA
3 LA - Cambria
4 Cambria - Monterey
5 Monterey - SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Death Valley (overnacht voor Death Valley)
10 Death Valley - Boulder Beach
11 Boulder Beach - GC West - Las vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Amsterdam
Marenko heeft gelijk. LA-Monterey is geen dagtrip met een RV. Wanneer wil je de RV ophalen? Als dat dag 3 is haal je waarschijnlijk Cambria ook niet. De p/u neemt tijd, je zal boodschappen moeten doen etc etc.
Yosemite-Death Valley is nauwelijks een dagtrip over Tioga Pass, langs de Eastern Sierras en DV in met een RV. Verder is er een (kleine) kans dat Tioga Pass gesloten is in october, meestal tijdelijk.
GC West heeft niets met het National Park te maken. Van Las Vegas is het 3 uur rijden waarvan ca 15 miles op een dirtroad. Toegangsprijs alles bij elkaar is ca. $ 100,-- pp. Zonde van je geld. Waarschijnlijk heb je iets gelezen over de Skywalk. Je mag geen fofo’s maken vanaf de Skywalk. Dat wordt voor je gedaan en die foto’s kosten een vermogen.
Yeehaw
Nooit gedacht dat ik (als liefhebber van reizen met de camper) dit ooit zou zeggen: maar ik denk dat jullie, zeker gezien de korte tijd die jullie hebben, veel beter met een auto kunnen gaan. De ophaal en inlever dag van de camper kost eigenlijk al een dag cq halve dag.
Yosemite - Death valley is ook niet haalbaar met een camper. Of misschien wel haalbaar maar daar wordt je niet vrolijk van.
Reizen met een camper is heerlijk hoor, maar je bent nu eenmaal trager. En dirtroads zijn niet toegestaan, dus GC west kun je dan wel vergeten.
Voor deze reis zou ik toch echt met een auto gaan.
Als wij met de camper reizen plannen we niet meer dan 4 uur rijden in. Vaak wordt dit met stops onderweg al snel 6 tot 8 uur.