korte autorondreis Noorwegen, Zweden en Denemarken

Hoi allemaal!

Binnenkort vertrekken we voor een korte autorondreis door Noorwegen. Hierbij pakken we een stukje Denemarken (Kopenhagen, woont familie) en Zweden mee. Voor de heenweg hebben we een ferry Hirtshals - Kristiansand geboekt.
Onze rondreis is helaas maar 11 dagen, erg kort dus. En ik weet dat we ambitieus zijn, maar onze route zal waarschijnlijk onderweg wel worden aangepast.

Nu ben ik aan het zoeken geweest wat we willen zien. Na Kristiansand willen we de volgende morgen doorrijden naar Preikestolen. We gaan er vanuit dat we om een uur of 8 vertrekken in de morgen. Zouden we dan dezelfde dag de route nog kunnen wandelen? Aangezien het nog vrij lang licht is, leek ons dit wel mogelijk.

Daarna willen we naar Bergen. Welke route is mooi om te rijden? In eerste instantie leek me de gewone auto route over de E39 prima. Maar wellicht hebben jullie betere ideeën.

Daarna willen we via Odda weer terug naar Oslo rijden, via de E134.
We willen graag de gletsjer bezoeken (Buerdalen vallei)WE zouden graag een wandeling op een gletsjer willen maken, met een gids natuurlijk. Maar is dit ook het mooist/beste vanuit Odda? Of moeten we dan aan de westkant zijn? Ik kan hier geen juiste informatie vinden.

Vanuit waar kunnen we het beste een mooie wandelroute maken bij Hardangervidda nationaal park gezien we route E134 willen volgen?

Vanuit Oslo rijden we door naar brug bij Malmo. We willen eigenlijk een nacht slapen in Zweden, maar waar? De gewone kustroute/snelweg lijkt me saai. Weet iemand hier een kleine aangepaste route voor?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

4 uur rijden, 4 uur lopen. Het kan dus, of het aan te raden is weet ik niet maar qua tijd is het te doen.

Gletsjer : http://flatearth.no/glacier-trip/

Geen idee of dat de mooiste optie is maar lijkt me goede optie.