(origineel bericht op be-more.nl)
Kort berichtje!
Leuk hoor, bloggen in Zuid-Afrika. Na net een gedetailleerde blog te hebben geschreven met alle ins en outs over de afgelopen weken hier bij Bobbi Bear, liep de pc vast. Fijn! Gelukkig zijn er ergere dingen in de wereld en vind ik de komende week vast nog wel een keer de moed om opnieuw te beginnen. Voor nu wil ik jullie graag even kort de afgelopen tijd samenvatten. Ik ben druk bezig geweest met een gezin waar waarschijnlijk alle 3 hun dochters zijn misbruikt (medisch onderzoek, counseling door middel van de beer, politiebureau etcetera). Daarnaast heb ik andere kinderen gecounseld, waaronder een jongetje die niet meer naar school wilde, een jongetje die erg veel last heeft van het feit dat zijn ouders zijn gescheiden en een meisje dat duidelijk emotioneel mishandeld wordt thuis. Wat betreft het meisje hebben Ilse en ik ook met haar ouders gesproken, wat ons een duidelijker beeld gaf over wat er zich in dit gezin afspeelt. Zoals ik al zei, meer info volgt over al deze cases!
Sponsorgeld
De afgelopen week heb ik in overleg met Bobbi Bear besloten wat ik met het sponsorgeld ga doen wat ik (met jullie hulp!) heb opgehaald. Bobbi Bear is op dit moment een goedlopend project, wat zich betreft materiële zaken geen zorgen hoeft te maken. Het project bevindt zich in een prachtig huis vol met mooie spullen. Echter, het project heeft veel kosten om Bobbi Bear te kunnen blijven runnen. De grootste kosten zijn salarissen voor de staf (er werken hier mensen met een heleboel kennis, maar ook een heleboel kwetsbare kinderen waarvan ze de monden moeten voeden), benzine voor in de auto’s en kosten voor het huis (water, gas, elektriciteit). Daarom zal een groot deel van mijn sponsorgeld hieraan besteedt worden. Aangezien ik toch ook graag iets tastbaars wil schenken koop ik met mijn sponsorgeld 150 Bobbi Beren (deze worden gebruikt tijdens counselingsessies). Dus ze kunnen hier weer even vooruit denk ik zo.