Voor betaling van een excursie naar Sapa, geboekt bij Vietnam Amazing Travel, kreeg ik per mail een zgn. ‘authorization letter’. Deze kan ik dan invullen, 3 maal ondertekenen en samen met een kopie paspoort en een kopie van beide zijden van mijn creditcard terugsturen. Is dit gangbaar?
Heb bij mijn bank (Rabo) geinformeerd maar deze konden me niet verder helpen. Als ik het geld overmaak via een buitenlandse betaling kost me dit € 25 en duurt het minimaal een week. Kan er op internet ook niets over vinden, heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo Karen,
Bekend probleem, en veel bureaus hanteren dit.
Of het wijs is om hieraan gevolg te geven heb je zelf al het antwoord gegeven.
Het kopie van je paspoort vragen ze om zeker te zijn dat je geen fout hebt gemaakt met de nummers om een visa aan te vragen ( VOA waarschijnlijk ).
Van de credit card een kopie opsturen, vind ik vreemd.
Ze hebben genoeg aan het nummer, vervaldag en de CVB code.
Maar ik denk dat je bij deze organisatie een reis hebt gevonden die je bevalt en graag wilt boeken.
Mijn oplossing zou zijn.
koop VOA ergens anders, waar je geen kopie paspoort hoeft op te sturen, is dat probleem opgelost.
En betaal via Pay pal.
Maar alles blijft natuurlijk wel een kwestie van vertrouwen, maar copie van de credit card voor en achterzijde zou ik niet doen.
Vind wel dat het vertrouwen in deze organisatie helemaal van jouw moet komen en niet van hen.
gr.
Ton.
Ik sluit me bij Ton aan. Als je twijfelt, dan misschien toch maar niet doen. ![]()
Of misschien verhaal halen bij deze organisatie en aangeven dat je twijfelt over deze manier van werken.
Groetjes, Anne