Kookworkshop Marrakesh

Wij twee dames willen eind april begin mei voor een week naar Marrakesh. Wij willen daar een kookworkshop gaan volgen.
Ik lees wat betreft het reizen van twee dames, dat dit goed te doen is. En zoals menigeen al schrijft. Als je fatsoenlijk bedankt dringen ze in de meeste gevallen ook niet aan. Als iemand nog andere leuke tips heeft rond Marrakesh wat we kunnen doen geef ze aub door. Op dit moment hebben we alleen nog maar het plan en de periode waarin wij willen gaan en voor de rest hebben wij nog niets geboekt geen vliegticket, hotel/riad enz.

Hoi,

Nu Marrakesh prachtige stad waar je zeker wel drie dagen zoet bent (zonder workshop). Ik heb van een aantal bekende hele grote en goede verhalen gehoord over deze kookworkshop http://www.soukcuisine.com/. Ik weet dat dit wordt georganiseerd door een Nederlandse!

Je hebt nog geen hotel geboekt, maar probeer in een Riad te slapen en ik kan je zeker Ryad Pushka aanbevelen. Wordt gerund door een Amerikaans/Frans stel en zij kunnen je helemaal wegwijs maken in Marakesh. Ga ook zeker naar een Hamam…heerlijk heerlijk en heerlijk. Ben je toch ook wel een halve dag mee zoet. Eet op het beruchte plein, niet duur en een unieke ervaring.

Buiten Marakesh kun je echt genoeg doen. Ik weet niet hoeveel dagen je hebt, maar een tochtje naar de woestijn is echt de moeite waard en ga niet naar die twee duinen, want dat is echt een zielige bedoeling.

Veel plezier en een unieke ervaring

groetjes Karin

Hallo Karin,

Bedankt voor de tips en wij zullen zeker bij de link gaan kijken voor een kookworkshop. We denken erover om of 8 dagen of 10 dagen te gaan. Ligt er helemaal aan wat onze bazen te zeggen hebben. Want wat ik begreep zitten we dan net in de mei vakantie hier in Nederland.
Maar wat bedoel je precies met niet naar de twee duinen? En de tocht naar de woestijn is dat op een kameel? Lijkt mij een grandioze ervaring om een tochtje naar de woestijn op een kameel en wat ik had gelezen dat er ook een overnachting in de woestijn bij zit.

grtz terug,
Natascha

Hoi,

Net boven Zagora liggen twee zandduinen waar echt alle toeristen worden gedropped. Rijdt ongeveer 65km verder en je bent in de echte Sahara. Ik vond het grandioos en een nacht slapen aldaar is helemaal top!
Ik ben er 12 dagen geweest in mei 2007, en heb 3 dagen Marakesh gedaan, toen een auto gehuurd en naar Ait Benadou (waar veel films zijn opgenomen The gladiator en Jewel of the nile) en toen naar Zagora (nacht in de woestijn doorgebracht) en toen via Agadir naar Essaouira (super cool plekje aan zee). Daar zijn de mensen echt niet opdringerig. En dan nog een laatste dag in Marrakesh.

Ik weet niet of je vorige week RTL travel heb gekeken maar dat ging helemaal over Marokko, effe kijken via RTL gemist.

Groetjes

Karin

PS: Een goede gids voor Marokko vond ik de Trotter, is in het NEderlands en stond vrij veel hetzelfde in als de Lonely planet

Hay hay,

Ja, wij wilden eigenlijk niet zo heel veel gaan reizen. In februari waren we 3 1/2 week naar Vietnam geweest en daarna nog 4 dagen bangkok. Mijn vriendin is toen van Bangkok naar huis gevlogen en ik ben toen nog een weekje naar Sri Lanka geweest om bij te komen. Ik heb in die week echt moeten bij tanken van het rondreizen.
Maar is een week of 10 dagen Marrakesh echt te lang om daar te blijven? Heb je binnen een aantal dagen Marrakesh wel gezien?

Ik heb RTL travel niet gezien. Maar wel eens eerder is het bij hen of ergens anders aandacht aan Marokko gegeven.

Bedankt in ieder geval voor de tips. Ik zal nog even verder surfen voor een excursie naar de woestijn of is het beter deze ter plekke te boeken? Uit ervaring is het meestal ter plekke beter alleen als ze ons dan bij de duinen gaan droppen is het wel een beetje jammer.

Grtz,
Natascha

Hola,

NU 10 dagen Marrakesh is wel echt veel. Als je niet teveel wilt doen zou je een tweedaagse woestijnsafari kunnen boeken… (in de buurt van Erfoud), blijf een nachtje slapen in de woestijn. En dat kan makkelijk aldaar, al is het wel handig om effe in Nederland al te snuffelen.
Ook altijd leuk is een paar dagen Essaouira, makkelijk te bereiken met de bus en een super gaaf dorp aan de zee…

Maar in Marrakesh kun je zeker wel 4 tot 5 dagen vermaken, er is genoeg te zien!

Geniet ervan.

Grtjes Karin

PS: Ik ben met BA via London Gatwick gevlogen, erg goed en vooral niet duur!

Hay hay,
Bedankt voor je reactie. We zijn nog even aan het orienenteren en ik moet even afwachten totdat mijn vriendin weer terug is uit het warme Aruba. In ieder geval we zullen zeker naar je tips gaan kijken.

Ik heb me net ingeschreven bij couchsurfing dit lijkt mij ook leuk bij de mensen thuis te overnachten. Ik heb nog voor de vliegtickets gekeken en omdat ik dichtbij Niederrhein (bij dusselfdorf) woon en Ryanair vanaf daar rechtstreeks naar Marrakesh vliegt nemen we misschien deze optie.

Nogmaals bedankt voor je (snelle) reacties.

Grtz,
Natascha

Hallo Doyera wij gaan half maart voor 5 dagen naar Marrakech we hebben het Elle arrangement geboekt van riad chambres d’amis met kookworkshop hebben er ontzettend veel zin in, ik ga ook samen met mijn moeder dus 2 vrouwen. Vliegen met Ryanair is idd het goedkoopst wij vliegen vanaf Brussel voor nog geen € 125.- per persoon

Groetjes Mira