Komt dit bekend voor?

**Delicatesse: levende garnalen **

ANTWERPEN -  Belgische toprestaurants hebben een nieuwe delicatesse op het menu staan:  garnalen die levend worden bereid én geserveerd.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00844/Gamba_KL_844380d.jpg

Foto: Frank van der Vleuten

Sinds kort brengt een aantal garnalenvissers de dieren levend aan wal,  waardoor restaurants de mogelijkheid krijgen de schaaldieren levend te  bakken, frituren of koken. Chefkok Filip Claeys van het sterrenrestaurant **De  Jonkman in Brugge, presenteert de dieren zelfs levend aan zijn gasten. **"Die  reageren zeer enthousiast. De garnalen smaken een stuk zoeter dan die  gekookt worden aangeleverd", zegt de kok in Het Laatste Nieuws.  

Volgens Claeys is het niet wreed om de diertjes levend te bereiden. “Ik bak ze vooral in olie in een hete pan. Die heeft zeker een temperatuur van 100 graden. Het duurt 2 à 3 seconden voordat ze dood zijn. Mosselen vliegen ook levend in de pot. En oesters. Die eten we zelfs levend op.”

Die grote ken ik niet levend…die hele kleine levend verkopen ze hier in BKK ook wel op de straten…

denk dt de foto ter decoratie is dit kwam uit de telegraaf

Even voor de duidelijkheid:

• de garnalen worden levend getoond aan de klant
  • vervolgens worden ze levend aan kokend water of kokende olie toegevoegd
  • tot slot worden de DODE garnalen opgediend aan de klant.

Alleen DAN nog levende garnalen kun je terugvinden in het brandwondencentrum in Beverwijk lol2

Het punt is het levend bereiden van de garnaal…on-garnaallijk? Als het maar lekker is, toch?

Doe ik met m’n kreeften ook hoor… Met goed resultaat! :chin:

Moet eerlijk gezegd niets van deze toestanden hebben,ben daarjuist nog naar de markt geweest en heb 1kg ongepelde garnalen gekocht.
Straks pellen en daarna opeten met wat tomaten en ajuin erbij,meer moet dat niet zijn.

had de Boeddha niet gezegd ; respecteer alle levende wezens ?
Thailand , het land van de Boeddha…???
Ik zou maar snel mijn “witte koordjes” van mijn pols halen .

heb ik dan witte koordjes om mijn pols, zie ook geen thai ermee lopen?

land is van de koninglol2lol2lol2lol2

Ik sla even over hoor brrr

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“2PX3NNmtRyI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

ziet er toch best goed uit en nog diervriendelijk ook lol2

Ik zal er volgende week eens achter zoeken…