Kompong Thom naar Kratie

kan iemand mij vertellen hoe wij van kompong thom naar kratie kan komen ?
moet we dan eerst naar phnom penh if kan je ook van kopong thom naar skuon en van daar naar kopong cham en dan naar kratie.
en wat zijn de kosten ongeveer ?

en is het beter om voor cambodja dollars mee te nemen of zijn euros ook gewoon te wisselen ?

karin

Je kan via Skuon.
Ik deed afgelopen zomer de omgekeerde richting. Mijn bus stopte ergens nabij Skuon toen die de bus van PP tegen kwam. Ze hadden al de hele tijd contact met elkaar via gsm en hebben me toen laten over stappen. Prijs weet ik niet meer, maar het is allemaal erg goedkoop ('k zal m’n reisdagboek eens zoeken en het je laten weten als ik het heb opgeschreven … 't was minder dan 10€ voor Kratie-Siem Reap, als ik me goed herinner).
Voor Cambodja (en ook Laos) geldt: Dollars!
1 Dollar is 4000 Riel.
Aan een kraampje betaal je bvb 1 dollar voor een maaltijd van 3000 riel, en ze geven je 1000 terug (riel natuurlijk). Zo makkelijk gaat dat.
Best hier reeds omwisselen voor een betere koers.

PS: als je van plan bent de Irawaddy dolfijnen te gaan spotten; verwacht niet dat je Flipper gaat zien. Beetje teleurstellend als je het mij vraagt. Als je het tóch wil doen, doe het dan niet georganiseerd, maar spring vanachter op een taximotor en laat je brengen daar waar de bootjes vertrekken en onderhandel zelfs aan het loket nog over de (groeps)prijs. Ah ja! want je huurt het bootje samen met die anderen die daar met een busje zijn gekomen hé.
Meestal stoppen die brommermannekes nog aan een tempel op een heuvel. Niks speciaals, gewoon doen, al was het maar om wat langer te genieten van de wind door je haren.

Houd er wel rekening mee dat de kans er is dat je in Skuon, of beter net buiten Skuon bij een groot ‘wegrestaurant’, een paar uur moet wachten.