Euro omwisselen in Phnom-Penh

Hallo,over een paar maanden hoop ik Cambodja te bezoeken,ben hier en daar wezen zoeken naar bepaalde dingen maar nu is het me nog vrij onduidelijk hoe het zit met het wisselen aldaar.
Ik neem altijd cash euro,s mee op vakantie die ik ter plekke vervolgens omwissel, ik heb begrepen dat in Cambodja de riel de munteenheid is nu heb ik ook gelezen dat het misschien handiger is om US$ te gebruiken,mijn vraag is dan ook is dit waar en waarom is dit eventueel dan zo?

Mijn tweede vraag is dan,wat is er waar van het verhaal dat je euro,s in Cambodja alleen om kan wisselen voor riel en dus niet voor US$.
Als dit namelijk zo is… en het is handiger om met de dollar te betalen, moet ik de dollars dus al regelen in Nederland of eventueel in Bangkok.

In Cambodja kun je op veel plaatsen dollars uit de pinautomaat halen. Ook is het mogelijk om dollars in NL bij de bank te regelen, en op Schiphol kun je bij de ABN dollars pinnen.

Dollars zijn in Cambodja zeker een must, de meeste dingen in Cambodja zijn in dollars geprijsd. Denk hierbij aan eten in touristische restaurants, overnachtingen en entree gelden.

Oke dank je voor je antwoord,begrijp hier uit dat het omwisselen in Cambodja van euro naar dollar niet mogelijk is dus.Dan ga ik dat van te voren even regelen dank je.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is om euro’s te wisselen, dat weet ik nl niet. Ik zeg alleen dat er volop andere manieren zijn om aan contant geld/dollars te komen :wink:

:chin:Als je in Cambodja bent is het zeker handig om usa$ dollars te hebben op schiphol kan je ze pinnen.
:thailand::cambodia: