Pinnen in Cambodja.

Hallo allemaal,
Graag zou ik willen weten of ik dollars kan pinnen in Cambodja.
Ik weet dat er pinautomaten zijn in Siem reap, en de hoofdstad.
En welk vervoer kan ik het beste pakken van Siem reap naar de hoofdstad?

mvrg Bart

ja, je kan gewoon dollars pinnen in Cambodja.

zelf heb ik een combi ticket genomen voor de bus/boot van Siem Reap naar PP (dacht dat het een mooie route was, maar dat viel een beetje tegen), een busticket is echter sneller en goedkoper.

Bedankt voor je reactie.:nod:

Bij enkele banken kon ik met m’n rabopas niet pinnen, alleen met een creditcard. Bij de Canadian Bank is het beiden geen probleem.

Wij zijn van PP naar SR met de bus gegaan. Best comfortabel en je krijgt zo toch wat meer van Cambodja te zien :hihi:

hallo
ik lees dat je in Cambodja dollars uit de pinautomaat krijgt
hoe kom je dan ter plekke aan riels?
moet je dan de dollars gaan omwisselen?

groetjes Marion

Hallo Marion,
In Cambodia kun je echt overal, tot in de meest afgelegen dorpjes, met dollars betalen.
Wisselgeld krijg je vaak in riel. De straatkoers is $1,- = 4000 riel. In het begin is het even rekenen, maar het went snel. Je hoeft dus echt niet naar een bank om riel te kopen.
Je kunt ook een deel in dollars en de rest in riel betalen.
In plaatsen als Siem Reap en Sihanoukville kun je zelfs ook met Thiase baht betalen.
Het wordt dan soms wel wat ingewikkeld, wanneer een prijs in dollars wordt aangegeven, je in baht betaald en wisselgeld in riel krijgt. Maar blijf lachen, het is een fantastisch land met
geweldige lieve mensen. Veel reisplezier
Groetjes Jose

P.S. Neem kleine dollarbiljetten mee, de cambodianen hebben niet veel wisselgeld.

Hallo Jose

bedankt voor je informatie
we hebben al veel gelezen over Cambodja en verheugen ons op onze reis
die we in oktober gaan beginnen

bedankt en groetjes Marion:zon:

en let heeel goed op de kwaliteit van je dollar briefje
wanneer er een scheurtje of een vlekje in zit neemt niemand hem aan. zelfs niet de bank die hem heeft uitgegeven.
Haal bij voorkeur dollars bij de bank en bekijk de briefjes voor je ze accepteerd als je hier geen problemen mee wil hebben.

Ja dat hebben wij ook gehad in Cambodja dat er een stukje af was niemand wilde hem meer hebben. Verder hebben wij riel gekregen door wisselgeld alles wat 25 dollarcent is krijg je terug in riel dus 1000 riel voor 25 dollarcent.

gr van Moira

In Sihanoukville is het lastig om met Thai Bath te betalen.
Wat betreft de scheurtjes in dollarbiljetten. Dat geldt alleen voor de 20,50 en 100 dollarbiljetten. Die moeten geen scheuren hebben.
De rest 1, 5 en 10 is geen probleem.

Het pinnen kan bij elke automaat met het Meastro of Cirris symbool

De huidige prijs voor een bus ticktet met Mekong Express van SR naar PP is $11,75. Er zijn wat goedkopere busondernemingen die misschien 1 of 2 dollar goedkoper zijn.

van sr naar pp betaalden wij 4 $ met de bus dit was met capitol tours.
wij hebben ook met kleinere biljetten wel problemen gehad hoor met scheurtjes erin.
ditzelfde hebben we in myanmar gehad met 10 dollar biljetten dat moeten de nieuwe biljetten zijn oude nemen ze niet aan en 2 biljetten van 5 dollar ook niet. alleen 10 dollar of hoger dit was bij de grens in de cafe’s enz nemen ze ook wel kleinere biljetten en oudere biljetten aan.