Hallo, zag op het forum dat verscheidene onder jullie aanraden om in Kombo Beach de standaardkamer te upgraden. Is dit een grote verbetering wat comfort en uitzicht betreft en wat kost het. Binnenkort vertrekken we voor twee weken naar KB, voor eerste maal Gambia, en willen toch een degelijke kamer. We weten dat we niet de luxe van bij ons moeten verwachten. We kijken er wel naar uit want al veel gelezen en gegoogled.
Groetjes
Trot
Wij waren in januari in Komb Beach en hadden een premium kamer.
De kamer was groot, met airco, koelkast, koffie en theefac. en op de begane grond met een groot
terras. De kamer was gedateerd en zeker de badkamer was aan vervanging toe.
Wat dat betreft maakt het niet uit wat je voor een kamer hebt.
We zijn net terug uit The Gambia en Kombo Beach. We hielden onze standaardkamer aan, moesten bijbetalen voor een koelkast en hebben geen safe genomen. We hadden een kamer op het tweede verdiep, onpaar nummer wat betekent dat je niet de warmte hebt in de kamer. Er was een prima douche wat belangrijk is. De badkamer is inderdaad gedateerd en kan een opfrisbeurt gebruiken. We leerden daar landgenoten kennen die op hun badkamer allemaal nieuwe kranen hadden maar ook daar is de betegeling niet aangepast. Het ontbijt is heel uitgebreid en voldoet ruimschoots. Het zwembad is ook aan vernieuwing toe, liep een lelijke snee op in een teen doordat de voegen van het zwembad weg zijn. Het zwembad wordt na het seizoen helemaal vernieuwd.
Kombo Beach is wat prijs kwaliteit betreft heel goed.
Fijn om te lezen dat jullie met de standardkamer en de rest van Komb b. tevreden waren.
Zijn jullie ook met de Gambiavirus besmet?
Wij wel!
Hebben alweer voor januari 2014 geboekt. Helaas was Kombo p.p. 200 euro duurder geworden.
Dit zijn wij niet van plan om voor dit hotel te betalen en gaan daarom deze keer naar Lemon Creek.
We hebben belgen leren kennen in Gambia en zij logeerden in Lemon Creek, wel afegelgen maar prima ontbijt en goede kamers wel wat last van de hevige zee op het moment dat zij daar waren (begin april 2013). We gaan ook nog terug naar Gambia en zijn aan het kijken wat haalbaar is. Daar mijn vrouw in het onderwijs staat moeten we steeds in de duurste periodes op reis. Maar we vinden wel iets voor de herfstvakantie. Is wel een opmerkelijk groot prijsverschil voor Kombo, misschien omdat ze hun zwembad moeten vernieuwen? Want heb nog een wonde aan mijn voet omdat de voegen weg zijn en bij het afdalen langs de rand (waarom is er een ladder?) heb ik een teen lelijk open gehaald> werd wel prima verzorgd in het hotel.
Ik denk ook dat Lemon C. een goed hotel is. De beoordelingen zijn in ieder geval goed. De kleinschaligheid trekt ons ook aan.
Met een taxi zijn wij zo op de strip voor het eten. Zwemmen doen wij toch niet in zee.
Eigenlijk zijn alle hotels duurder geworden, wij denken zelf dat het met de vlucht te maken heeft.