Kolocep ? Wat vinden jullie ervan ?

Hallo,

We denken eraan om naar Kolocep (Villa Kolocep) te gaan met onze 2 kids (6en9) omdat we op zoek zijn naar rust, strand, natuur en cultuur.
:vak02:

Goede keuze ???

Laat het ons weten.

Bedankt voor de tips

Ik was 2 jaar geleden op Lopud, zeg maar het middelste van de drie eilanden.
Ik bezocht één dag ook Kolocep. Rust, zee, strand, en natuur vind je er zeker. Of villa Kolocep ok is kan ik je niet zeggen.
Cultuur : 't is echt een klein eilandje. Je kan natuurlijk wel eens een uitstap maken naar Dubrovnik, dan heb je je deel cultuur ook wel gehad. Neem ook eens de “Postira” (de boot die heen en weer vaart tusen de drie eilanden en Dubrovnik om zo de andere eilanden te bezoeken.
Ze zijn alle drie autovrij, dus voro de kinderen ideaal. En ver weglopen kunnen ze ook al niet hé ;-))

Hans

www.kroatie.org

We kunnen kiezen tussen Lopud of Kolocep. Vermits jij beiden hebt gezien, welke geniet je voorkeur.

Tx

Heepa

Als ik moest kiezen zou ik voor Lopud gaan. Is het grootste van de twee. Er is wat meer leven, er zijn meer eetgelegenheden, je kan er aan de andere kant (zuidkant, dorpje zelf is noordkant) op een groot wit zandstrand liggen, mooie wandelingen maken, er is een oude burcht, enz… Met de boot kan je zowel een dagje Kolocep bezoeken en een andere dag Sipan. Er zijn fietsen te huur, winkeltjes… ook Dubrovnik kan met diezelfde boot.
Er zijn daar een drietal hotelletjes, en ook verschillende “soba” kamers bij particulieren. Lopud is ook autovrij.
hier vind je veel info : Rooms and apartments on Lopud, Dubrovnik, Croatia
Het hotel waar ik verbleef staat niet op die site, maar vind je hier : http://www.lavilla.com.hr/
Het is een oud huis vlak aan de kade, met slechts 8 kamers. Je kan er niet eten, wel ontbijten en een lunch nemen. Ik was er tevreden van.